כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
במימון מלא

אשפוז בבית – שלא נזדקק, אבל חשוב לדעת

בשביל להתאשפז חייבים ללכת לבית החולים? הכירו את השירות המיוחד לאשפוז ביתי הכולל צוות מקצועי המגיע לבית המטופל לביקורים קבועים ולוקח עליו אחריות רפואית מלאה למשך כל תקופת הטיפול • השירות ניתן במימון מלא של קופות החולים

אשפוז בבית – שלא נזדקק, אבל חשוב לדעת
צבר רפואה צילום: יח"צ

"לא האמנתי כששמעתי שאני יכול להימנע מלהתאשפז בבית חולים. זה היה הפחד הגדול שלי, להיכנס לבית חולים ואז להפוך לחולה עוד יותר." שמעון, בן 71, מירושלים, הוא חולה סכרת. לפני מספר חודשים הוא נדבק בדלקת ריאות חריפה, וחשש שיזדקק לאשפוז. "למישהו כמוני עם סכרת, אשפוז בבית חולים, בייחוד במחלקה פנימית, זה ממש מסוכן. אני שומע כל הזמן על אנשים שנדבקים במחלות בזמן שהם מאושפזים. אז כשרופא המשפחה דיברה איתי על אשפוז, אמרתי מיד שאני לא הולך לבית חולים." בהפניית רופאת המשפחה, שמעון אושפז במחלקת פנימית בבית, שירות הניתן ע"י צבר רפואה במימון קופות החולים, וכולל את כל הטיפול הרפואי הדרוש, מבלי צורך לצאת מהבית.

"אחרי כמה שעות כבר הגיע הרופא, בדק אותי ואמר לי איזה טיפול אני אקבל, ואחר כך הגיעה האחות, נתנה לי את העירוי, ממש טיפול מצוין, והעיקר – הייתי בבית."

"כ-80% מהמטופלים הזקוקים לטיפול רפואי יעדיפו להישאר בביתם", מציין ד"ר רוני צבר, המייסד והמנהל הרפואי של צבר רפואה, כיום מערך אשפוז הבית הגדול בישראל. "בבית, המטופל מוקף בבני משפחתו, באוכל ובריחות המוכרים. כשהמטופל בבית, גם המשפחה רגועה יותר, ושגרת החיים שלה יכולה להמשיך להתקיים במקביל לטיפול בחולה."

טיפול רב מקצועי המותאם לכם אישית

"חולים רבים המתמודדים עם מחלות רקע וזקוקים לאשפוז בשל זיהום או התדרדרות מעדיפים לקבל את הטיפול בביתם," אומר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה.  האופציה  מסביר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, מערך אשפוז בבית, "הוא שירות הכולל צוות רב מקצועי המגיע לבית המטופל לביקורים קבועים,  ולוקח עליו אחריות רפואית מלאה למשך כל תקופת הטיפול, במימון מלא של קופות החולים." 

"כדי לברר אם המטופל זכאי ומתאים לקבל אשפוז בית במימון הקופה, יש לפנות לרופא המטופל בקהילה או בבית החולים בו מאושפז המטופל", מציין ד"ר עופר. "חשוב לדעת כי שיתוף הפעולה של 'צבר רפואה' עם הציבור החרדי ואל מול קופות החולים מתקיים מזה 15 שנה בהצלחה מירבית."

כל שירותי צבר רפואה מותאמים באופן מלא לאורח החיים של הציבור החרדי. בצבר רפואה פועלים בשת"פ עם מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בהכוונת הגרמ"ש קליין שליט"א. מאושפזים החפצים בכך, זוכים לטיפול תוך הקפדה על ליווי ויעוץ הלכתי מלא. בנוסף, הצוותים מותאמים לאורח החיים של המטופלים, כאשר אחות מטפלת באישה ואח מטפל בגבר. התאמת הביקורים לשבתות וחגים, כאשר לא מדובר בפיקוח נפש, ביקורי הרופאים והאחיות יתקיימו בימי שישי ובמוצאי שבת או חג. צוות צבר רפואה כולל  גם אנשי צוות מתוך הציבור החרדי, המכירים הן את אורח החיים והן את העדפות הציבור לו הם משתייכים.

חלופה לאשפוז במחלקה פנימית – בנוחות ביתכם

אשפוז ביתי מתאים למגוון רחב של מצבים רפואיים, החל בדלקות חריפות, וכלה במחלות חשוכות מרפא בשלבים מתקדמים.

"אחת המחלקות בצבר רפואה הנמצאת בצמיחה משמעותית מאז פרוץ מגיפת הקורונה היא מחלקת אשפוז פנימית בבית - המהווה חלופה מלאה לאשפוז במחלקה פנימית בבית חולים," מסבירה ד"ר קרינה גליק, מומחית ברפואה פנימית ורפואה דחופה, ומנהלת מחלקת אשפוז פנימית בבית בצבר רפואה. "הטיפול במחלקת פנימית בבית מתאים למטופלים עם דלקת בדרכי השתן, דלקת ריאות, דלקות בעור, החמרה במחלות כרוניות, ומקרים נוספים המצריכים טיפול אנטיביוטי או אחר במתן תוך ורידי, והמלווים במעקב וזמינות טלפונית 24/7. הטיפול ניתן בסביבה הביתית, ללא חשש להידבקות בזיהומים או התדרדרות קוגניטיבית, הנפוצה במיוחד אצל חולים בגיל השלישי המתאשפזים בבתי חולים. השירות ניתן במימון מלא של כל קופות החולים, וכולל ביקורי בית יומיים של רופא ואחות, ואף יותר על פי צורך, כאשר הביקור הראשון בבית מתקיים כבר תוך עד 4 שעות מהקליטה לשירות.

פתרון מתאים גם למתמודדי הנפש

לפני כשלוש שנים פתחה צבר רפואה את מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית המספקת מענה כוללני ואינטנסיבי למתמודדי נפש. השירות של המחלקה הפסיכיאטרית מיועד בשלב זה למבוטחי מאוחדת ולאומית. "עבור מתמודדי הנפש ובני משפחותיהם, המתמודדים במשך שנים עם אתגרים מורכבים וחוסר בשגרה יציבה", מסבירה ד"ר מרינה ארביטמן, מנהלת מחלקת אשפוז פסיכיאטרי בבית בצבר רפואה."

השירות ניתן על ידי צוות קבוע הכולל פסיכיאטרים, אחיות בריאות הנפש ועובדים סוציאליים בבריאות הנפש, המעניקים מעטפת טיפולית רב מקצועית צמודה, במטרה לאזן את מצבו של המטופל ולהעניק לו ולמשפחתו כלים לבניית אורח חיים מאוזן ויציב. "היה לנו חשוב מאד, בייחוד לאור מצוקת האשפוז במוסדות בריאות הנפש בישראל, לפתח את השירות הזה," מדגישה ד"ר ארביטמו.  "בקרב מתמודדי הנפש תופעת האשפוזים החוזרים נפוצה במיוחד לצערנו, בשל הקושי באיזון המחלה לאורך זמן. באמצעות שימור המטופל בתוך הקהילה, תוך שילובו במסגרות פנאי ותעסוקה שונות, ניתן להקל על החזרה לאיזון ובניית שגרת חיים רגועה."

להישאר בבית גם בשלהי החיים

כשנוסדה צבר רפואה לפני כעשרים שנה, המחלקה הראשונה שנפתחה היתה מחלקת הוספיס בית וטיפול פליאטיבי,  המעניקה ליווי תומך לחולים במחלות קשות בשלבים מתקדמים. "מלבד ההתמודדות עם המחלה," מסביר ד"ר צבר, מומחה ברפואת משפחה ורפואה פליאטיבית, "זו הזדמנות חשובה עבור המטופלים ועבור בני משפחותיהם לסגור מעגלים, ולהגשים משאלות אחרונות".

בישראל, שירות הוספיס בית מוענק במימון קופות החולים  לא רק לחולים המתמודדים עם סרטן, אלא גם להתמודדות עם כל מחלה חשוכת מרפא אחרת, כגון אלצהיימר, ALS, מחלות אי ספיקה, ועוד. שירות הוספיס בית וטיפול פליאטיבי כולל צוות קבוע של רופא, אחות ועו"ס, המלווים את המטופל ומשפחתו למשך כל תקופת האשפוז בבית, ומעניקים מענה רפואי, סיעודי, סוציאלי ורגשי, הכולל גם תמיכה במשפחה והכנה לעתיד לבוא.

שיקום אינטנסיבי  - אפשר גם בבית

עבור מטופלים לאחר שבץ, ניתוח החלפת מפרק או אשפוז ממושך, מחלקת השיקום האינטנסיבי בבית, מעניקה שיקום נוירולוגי, אורטופדי או שיקום קימום, למבוטחי מכבי, לאומית ומאוחדת. צוותי המחלקה כוללים רופאי שיקום, אחיות, עו"סים, פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ותזונאיות, בונים למטופל תוכנית שיקום אינטנסיבית, המקבילה לזו הניתנת במוסדות השיקומיים, ומתאימה את התוכנית לסביבת המגורים הטבעית של המטופל.

"לשיקום בבית יתרונות רבים והוא מומלץ על ידי קופות החולים כחלופה איכותית לאשפוז מוסדי," מסבירה ד"ר רוני נוף, מומחית ברפואה פיזיקלית ושיקום, ומנהלת מחלקת השיקום האינטנסיבי בבית בצבר רפואה. "המטופל חוזר הביתה אחרי אפיזודה אקוטית או טראומה פיזית כלשהי, ותוך 24 שעות אנחנו מגיעים אליו הביתה, ללא צורך בהמתנה, בונים עבורו תכנית טיפול אישית, ומתחילים מיד בשיקום. העובדה שהוא עובר שיקום בסביבתו הטבעית, והמשפחה לוקחת חלק פעיל בהחלמתו, תורמת רבות להצלחת התהליך."

"בסופו של יום," מסכם ד"ר עופר, שבעבר עמד בראש המרכז הרפואי שניידר והרצליה מדיקל סנטר, "כשאנחנו חולים, המקום שהכי נוח וטבעי לנו להיות בו הוא בבית, עם המשפחה שלנו לצידנו. חשוב מאד שכל אדם בישראל ידע, שבזמן מחלה, בייחוד כשמדובר בחולים קשישים או שבריריים, ניתן וחשוב לברר על האפשרות של קבלת טיפול רפואי איכותי, במימון הקופה, בנוחות הבית. "

לקבלת פרטים נוספים לחצו כאן<<<

אשפוז צבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד