כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
צפוי לעונש של עד 115 שנה

8 אישומים פליליים לנוכל הקריפטו היהודי שהפסיד מיליארדים

נוכל הקריפטו הנאשם, המיליארדר לשעבר סם בנקמן-פריד, הואשם בשמונה אישומים פליליים כולל האשמות של עברה על חוקי מימון קמפיין מפלגות עם תרומות בסכומי כסף גדולים. הנאשם בן ה-30 הואשם כי בנה תוכנית להונות לקוחות

8 אישומים פליליים לנוכל הקריפטו היהודי שהפסיד מיליארדים
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

נוכל הקריפטו הנאשם, סם בנקמן-פריד, מואשם בשמונה אישומים פליליים, כולל האשמות על העברת כספים כתרומה למפלגה הדמוקרטית, הוא נאשם כי עבר על חוקי מימון קמפיין הבחירות עם תרומות גדולות. ההאשמות כללו הונאות בנקאיות הן על הלוואות והן על לקוחות, וכן קנוניה לביצוע הונאת רשת בשתי קבוצות. הוא הואשם גם בקשירת קשר לביצוע הונאת סחורות וניירות ערך וכן בקשירת קשר לביצוע הלבנת הון. הוא צפוי לעונש מקסימלי של 115 שנות מאסר אם יורשע.

האישום השמיני האשים את בנקמן-פריד - שהיה אחד התורמים הפוליטיים הגדולים השנה למפלגה הדמוקרטית וגם לרפובליקנים, בקשירת קשר "להונות את ארה"ב ובהפרת חוקי מימון הקמפיין". הוא נאשם בשימוש באמצעי הונאה כדי לעקוף את הכללים לגבי כמה הוא יכול לתרום.

הוא "במודע ובכוונה תרם תרומות למועמדים לתפקידים פדרליים, ועדות גיוס כספים משותפות, וועדות הוצאות עצמאיות בשמם של אנשים אחרים, שהצטברו ל-25,000 דולר ויותר בשנה" נכתב בתלונה. הוא גם "תרם תרומות כאלה בשם אדם אחר", נכתב בכתב האישום מבלי לפרט.

המעשים הללו בוצעו במחוז הדרומי של ניו יורק ובמקומות אחרים, נכתב בתלונה, מבלי לפרט אילו מועמדים קיבלו את המימון הבלתי חוקי, ההאשמות הובילו למעצרו של בנקמן-פריד ביום שני בלילה בביתו המפואר באיי הבאמה.

"אנחנו טוענים שסם בנקמן-פריד בנה בית קלפים על בסיס של הונאה תוך שהוא אומר למשקיעים שזה אחד ההשקעות הבטוחות ביותר בקריפטו" נאמר בכתב האישום.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת הקריפטו הקורסת, סם בנקמן-פריד, נמצא עם חבריו מהמעגל הפנימי של החברה באיי בהאמה בזמן שהאימפריה שלו קורסת סביבו, סם בנקמן-פריד מחברת FTX, התפטר לפני שבועיים כאשר חברת הקריפטו שהיתה בבעלותו הגישה בקשה לפשיטת רגל, מדיווחים בארה"ב עולה כי עד 2 מיליארד דולר מכספי לקוחות נעלמו מספרי החברה בשבועות האחרונים. ב-2022, בנקמן-פריד היה אחד התורמים הגדולים ביותר למפלגה הדמוקרטית. חלק גדול מהסכום שהיה בחשבון החברה נעלם מאז, מקור אחד העריך את הסכום החסר בכ-1.7 מיליארד דולר. השני אמר שהפער נע בין מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר

ארה''ב קריפטו מטבעות קריפטו נוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד