כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
לקראת שנה לפטירתה

פולארד: מאסתר למדתי - אין עתיד בלי חינוך יהודי

קרוב לשנה מאז פטירתה, המרגל הישראלי יונתן פולארד דיבר על אסתר פולארד ז"ל ואמר כי ממנה למד שבלי החיבור למסורת ולהיסטוריה אין עתיד: "גם אם יהיו לנו כלי הנשק והמודיעין הטובים ביותר, אם ילד יהודי שגדל במדינת ישראל לא יכיר את ההיסטוריה שלנו - שום דבר לא יעזור"

פולארד: מאסתר למדתי - אין עתיד בלי חינוך יהודי
יהונתן פולארד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יהונתן פולארד, גיבור ישראל שריגל בארצות הברית ובעקבות כך ישב 30 שנה בכלא האמריקאי, סיפר בשיחה על אשתו המנוחה אסתר ז"ל, ועל מה שלמד ממנה.

בשיחה במסגרת פרויקט Tel Aviv International Salon שהתקיים בתל אביב, פולארד שיתף ואמר: "מאסתר למדתי שגם אם יהיו לנו כלי הנשק והמודיעין הטובים ביותר, אם ילד יהודי שגדל במדינת ישראל לא יכיר את ההיסטוריה שלנו ולא ירגיש חיבור למסורת ולמורשת המפוארת של עמנו - שום דבר לא יעזור".

פולארד שיתף את הקהל ברגעים בהם החליט לסכן את חייו ולפעול כמרגל ישראלי בלב מערכת המודיעין האמריקנית על מנת לסייע למדינת ישראל להתמודד עם סכנות ואיומים אסטרטגיים מצד מדינות ערב, כיצד נתפס ועל התהליך האישי שעבר במהלך השנים הארוכות בכלא תוך שרעייתו אסתר מקדישה את חייה למאבק למען שחרורו ומונעת ממנו לאבד תקווה.

בעוד כחודש וחצי, בר"ח שבט, ימלאו 12 חודשים לפטירתה של אסתר פולארד ע"ה. כחלק מהתנאים הקשים בהם הוחזק יהונתן נשללה ממנו ומאסתר הזכות הבסיסית להביא ילדים לעולם. בימים אלה עוסק פולארד בקידום מיזם להנצחתה של אסתר והמשך מורשתה.

יונתן פולארד יהונתן פולארד אסתר פולארד ג'ונתן פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד