כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ביום ההצלה כ"א כסלו

בסאטמר יחגגו 'אבן פינה' ועשרות נגידים נחתו בנתב"ג

'יום ההצלה-כ"א כסלו' ייחגג השנה בירושלים באופן נרחב בשילוב מעמד הנחת אבן הפינה לבניין הענק שעתיד להיבנות על הריסות הבניין הישן והמיתולוגי של חסידות סאטמר בעיר. בן האדמו"ר ו-40 מבכירי נגידי החסידות מבקרים בארץ לרגל המעמד. ובכמה צפוי להסתכם עלות הפרוייקט? כל הפרטים בפנים

בסאטמר יחגגו 'אבן פינה' ועשרות נגידים נחתו בנתב"ג
הנחת אבן הפינה בסאטמר צילום: ד.ה. כרם

בחסידות סאטמר בישראל, כמו בכל ריכוזי החסידות בעולם, מציינים בסוף השבוע את יום ההצלה של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, שחל ביום כ"א כסלו. מעמד יום ההצלה ייערך בירושלים בשילוב חגיגת הנחת אבן הפינה לבניין החדש והענק של בית החינוך לבנות העתיד להיבנות ברחוב יחזקאל בעיר, בסכום עתק של כ-18 מיליון דולר.

הבניין יוקם על הריסות הבניין הישן והמיתולוגי שהריסתו הסתיים לפני חודש. המעמד ייערך ביום רביעי בערב בהשתתפות כלל חסידי סאטמר בארץ, ולקראתו ייחסם רחוב אבינועם ילין בעיר.

הרבי מסאטמר יורה את אבן הפינה

האבן תונח על ידי אב"ד סאטמר ירושלים ובנו הגדול של האדמו"ר מסאטמר, הגרח"צ טייטלבוים, המתגורר כיום במרכז החסידות בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין ושוהה בארץ לרגל המעמד בשליחות אביו במסגרת ביקור בן שבועיים. במהלך המעמד צפוי האדמו"ר מסאטמר לשאת נאום בשידור חי ממעונו שבויליאמסבורג.

בשונה ממעמדים דומים, מעמד אבן הפינה החל כבר בשבוע שעבר עם יציקת האבן על ידי האדמו"ר מסאטמר באירוע מיוחד במעונו, אבן שנלקחה מאבני הבניין המיתולוגי בירושלים. במאורע המיוחד השתתפו עשרות נגידים לצד חברי הנהלת מוסדות 'יטב לב' בארה"ב.

לקראת המעמד נחתו בארץ כ-40 מבכירי הנגידים של חסידות סאטמר בעולם, שתרמו עד כה כעשרה מיליון דולר למימון פרויקט הבניה, שעלותו מסתכם כאמור ב-18 מיליון דולר.

סאטמר הנחת אבן הפינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד