הטייס שהיה בתא הוא זה שריסק את המטוס
8 שנים חלפו מאז שהתרסק המטוס המלזי במימי האוקיינוס ההודי, ומה שקרה בו באותו היום נשאר מסתורין. אבל ממצאי חקירה של שנים שנחשפו השבוע, מגלים פרט מעניין במיוחד ששופך אור חדש על הפרשה
- ישראל לפקוביץ
- י"ט כסלו התשפ"ג
ריצ'ארד גודפריי חקר במשך שמונה שנים את פרשת ההתרסקות של המטוס המלזי. על אף שלטענתו "המסתורין נשאר מסתורין", המחקר המאומץ שלו הצליח לעלות על פרט מידע משמעותי ששופך אור על מה שאירע בתוך טיסת MH370 מקואלה לומפור לבייג'ינג, אי שם בחודש מרץ 2014.
קצת יותר משבועיים לאחר התקרית, הודיעה ממשלת מלזיה על כך שהמטוס התרסק ללא ניצולים באוקיינוס ההודי, הרחק ממסלול הטיסה המתוכנן. המסתורין הרב שאפף את גורל הטיסה הוליד שלל ספקולציות לגבי סיבת ההיעלמות של המטוס ו-239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו - החל מתקלה טכנית ופעולת טרור, ועד שלל תיאוריות קונספירציה שלפיהן הוא נחטף למקומות מרוחקים.
כעת חושף גודפריי, שתפקד במהלך השנים האחרונות כראש צוות החקירה של ההתרסקות, פרט מעניין לגבי הפרשה ואומר בריאיון לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' - הטייס שהיה בתא הטייס, הוא זה שריסק את המטוס.
"זו חייבת להיות פעולה מכוונת": 8 שנים לאחר התרסקות המטוס המלזי, חושף ראש צוות החקירה בשיחה עם @AmichaiStein1 פרט מעניין ששופך אור על מה שאירע בטיסת MH370 מקואלה לומפור לבייג'ינג#העולם_היום pic.twitter.com/quEnx6LGn0
— כאן חדשות (@kann_news) December 13, 2022
מה ידוע לנו על סיבת ההתרסקות?: "ברור שמדובר בטייס פעיל - אנחנו יודעים את זה מהעדויות שהמטוס שינה בתחילת טיסתו את נתיב הטיסה", סיפר ריצ'ארד גודפריי. "כל פעם זה היה מעט - אבל זה קרה הרבה פעמים. הוא שינה את הגובה במהלך הטיסה - ואנחנו יודעים מהחלקים שנמצאו שהנזק שנגרם למטוס הוא מהתרסקות שהייתה במהירות גבוהה לתוך הים, וזאת חייבת להיות התרסקות מכוונת".
על פי החוקרים, המטוס הוטס לאזור שכוח אל באוקיינוס ההודי, עמוק במיוחד, דבר שמקשה על מציאתו. "אם למטוס יש תקלה טכנית, בדרך כלל מנסים להנחית אותו בשדה התעופה הכי קרוב", הוא מסביר, " ועוד הוכחה לכך שלא מדובר בתקלה היא העובדה שכשל טכני לא היה מאפשר לו להמשיך לטוס כל כך הרבה שעות".
"אנחנו לא יודעים מי היה הטייס", טען גודפריי ואמר, "יכול להיות שזה היה הטייס, יכול להיות שזה חוטף שחטף את המטוס, ולכן ברור לנו שצריך לאסוף עוד מידע כדי לגלות הכל - המסתורין הוא עדיין מסתורין". אולם, לדבריו יש דבר אחד בטוח - "מישהו בתא הטייס לקח את המטוס אל סופו".
הרשויות של מלזיה, אוסטרליה וסין הודיעו ב-2017 כי הן סיימו מבחינתן את החקירה. מאז, נמצאו 37 חלקים שונים של המטוס, מהם ניתן ללמוד לא מעט לגבי סיבת היעלמותו. ישנן חברות בין-לאומיות ששוקלות להוציא משלחות חיפוש אל האזור שבו ככל הנראה אירעה ההתרסקות, בתקווה למצוא את מטוס הבואינג 777, שנעלם לפני 8 שנים.
לשאלה האם הוא מאמין שנדע בסופו של דבר מה קרה?: "יש המון תשובות לשאלות 'מה קרה' ו'איפה' - אבל אנחנו לא יודעים למה", לדבריו, "היה טייס פעיל עד הרגע האחרון של הטיסה שבאופן מכוון הסיט את המטוס וניווט אותו אל מימי האוקיינוס ההודי, עד שהדלק נגמר, אל מקום שנמצא רחוק מכל אזור מיושב".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות