כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חשד לניסיון פישינג בביה"ח

התחזה לרופא וביקש סיסמה למחשב במחלקה

חשדו של רופא שנשאל לגבי סיסמה התעורר והוא דיווח על המקרה. מוקדם יותר החודש, מנהלי בתי החולים הזהירו כי הם אינם מוכנים ואינם מוגנים בפני מתקפת פישינג

התחזה לרופא וביקש סיסמה למחשב במחלקה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חשד לניסיון נוסף לגניבת סיסמאות בבתי חולים, כשבוע אחרי ניסיון פישינג שאירע בביה"ח שערי צדק: אדם שהתחזה לרופא באחד מבתי החולים ניגש היום לאחד הרופאים וביקש סיסמה לאחת מתחנות העבודה במחלקה. חשדו של הרופא התעורר והוא סרב למסור סיסמה ודיווח על המקרה למחלקת מערכות מידע באותו בית חולים, כך דווחה מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, משרד הבריאות עדכן את כל בתי החולים בפרטי המקרה וביקש לחדד ערנות ולא להעביר סיסמאות או מידע לשום גורם ולנהוג במשנה זהירות.

מוקדם יותר החודש, מנהלי בתי החולים הזהירו כי הם אינם מוכנים ואינם מוגנים בפני מתקפת פישינג. ב'ישראל היום' דווח כי בתקופה האחרונה נכשלו בתי החולים בבקרות של חברה חיצונית שנועדו לבחון אם הם מוכנים ומוגנים בפני מתקפות.

איגוד מנהלי בתי החולים פנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וביקש להתריע כי בתי החולים אינם מוגנים מפני מתקפת סייבר. המנהלים מתריעים: "למרות האיום שנהיר לכולנו שללא ספק יתרחש, לא מוקצים משאבים משמעותיים כדי לבנות מערך הגנה יעיל של מערכת הבריאות למתקפות אלו. הציפייה שבתי החולים יוכלו להקצות משאבים מהמקורות המדולדלים שלהם איננה סבירה ולמעשה מהווה מדיניות 'בת יענה'", מתריעים 10 מנהלי בתי חולים ממשלתיים החתומים על המכתב.

בית חולים בית חולים שערי צדק רופא התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד