י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
זעם בקרב יהודי ניו יורק

תכנן לפגע בבתי כנסת ושוחרר ע"י בית המשפט

למרות שהתביעה ביקשה שלא לשחרר בערבות חשוד שתכנן לפוצץ בתי כנסת, הורה שופט לשחררו וגרר זעם בקרב יהודי ניו יורק שם חוששים כי הוא ינסה לבצע את זממו ולפגוע בבתי הכנסת

תכנן לפגע בבתי כנסת ושוחרר ע"י בית המשפט
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

זעם בקהילה היהודית בניו יורק. בית המשפט הורה לשחרר אדם שנעצר בחשד כי תכנן לפגוע בבתי כנסת בניו יורק. החשוד, מתיו מהרר, בן 22, נעצר לפני כשלושה שבועות לאחר שמשטרת מנהטן חשדה כי הוא וחשוד נוסף, כריסטופר בראו, תכננו לירות אל בתי כנסת בעיר.

עוזר התובע המחוזי, אדוארד ברנס, טען בבית המשפט כי שני החשודים, יחד עם אדם נוסף שזהותו לא פורסמה, נסעו לפנסילבניה על מנת להצטייד בנשק חם לקראת הפיגוע שתכננו לבצע בבתי הכנסת בניו יורק. "אנו יודעים כעת שמהרר, שותפו הנאשם כריסטופר בראון ואדם שלישי נסעו לפנסילבניה בתאריך 18 בנובמבר כדי לרכוש נשק חם. האדם השלישי שנסע איתם נעצר מאז על ידי הרשויות הפדרליות. מהרר קנה אפוד חסין כדורים ונתפס יחד עם שותפו בראון כאשר שניהם עונדים על הזרוע סרט נאצי", אמר ברנס.

ברנס ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של מהרר ולא לשחררו בערבות, בטענה כי הוא עלול להיות מסוכן ולבצע את זממו. אולם למרות זאת שוחרר מהרר ממעצרו לאחר שמשפחתו שילמה ערבות בסך 150 אלף דולר, אך התביעה ביקשה להשיב אותו אל מאחורי הסורגים.

השופט רוס הורה לשחרר שוב את מהרר בערבות, בפסיקה שמדאיגה מאוד את חברי הקהילה היהודית בניו יורק, שם חוששים כי הוא ינסה לבצע את זממו ולפגוע בבתי הכנסת והמתפללים.

משטרת ניו יורק אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}