כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"השקרים של הרשויות"

מעל 12 צרפתים נעצרו: מקרון תוקף את המשטר האיראני

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את "השקרים של הרשויות האיראניות" לנוכח המעצר ה"לא מקובל" של אזרחים צרפתים. מקרום הבטיח שהדיפלומטיה הצרפתית תמשיך "להילחם כדי לשחררם"

מעל 12 צרפתים נעצרו: מקרון תוקף את המשטר האיראני
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: צילום מסך

הרפובליקה האסלאמית של איראן מחזיקה יותר מתריסר אזרחים צרפתים ומערביים אחרים באשמת ריגול או פעולות נגד ביטחונה. נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את המעצרים ואמר כי דברי איראן הם "שקרים" לנוכח המעצר ה"בלתי מקובל" של אזרחים צרפתים.

מקרון אמר בראיון לעיתון Le Parisien כי לאחר מעצרם של כמה אזרחים צרפתים "נאמרו הרבה שקרים". הוא הצהיר כי צרפתים שנסעו לאיראן הגיעו לשם מסיבות אקדמיות או אחרות והוסיף כי "אין שום דבר שמצדיק את מאסרם, זה לא מקובל בעינינו", והבטיח שהדיפלומטיה הצרפתית תמשיך "להילחם כדי לשחרר אותם".

הרפובליקה האסלאמית של איראן עצרה לפחות שבעה אזרחים צרפתים באשמות שונות, כולל "ריגול למען שירותי ביון זרים", צרפת טוענת כי המעצרים הם לחץ על אירופה להקל על הסנקציות נגד איראן.

איראן מכחישה כל מדיניות של לקיחת בני ערובה ומתעקשת שכל הזרים נעצרו מסיבה מוצדקת וישפטו, אך כל המשפטים האלה מתקיימים ללא שקיפות והליך הוגן. מקרון אמר עוד: "אני מפעיל לחץ מאוד חזק על הנשיא האיראני כדי שיכבדו את זכויות העצורים ושיאשרו ביקורים קונסולריים. אבל מעל הכול חשוב שנראה אותם משוחררים בהקדם האפשרי".

איראן צרפת נשיא צרפת עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד