כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
חיסול שני בכירי הג'יאהד

הכוננות בדרום הועלתה: חמאס מפעיל לחץ על הג'יאהד האסלאמי

אחרי חיסול הפעילים בג'נין, חמאס מפעיל לחץ על הג'יהאד האסלאמי שלא להגיב בירי רקטי לעבר ישראל, אך הוכח בעבר שאין לו שליטה מוחלטת על הארגון כפי שנוכחנו לראות במבצע 'עלות השחר'. בינתיים בישראל - כוננות ההגנה האווירית בדרום הועלתה לרמה גבוהה יותר

הכוננות בדרום הועלתה: חמאס מפעיל לחץ על הג'יאהד האסלאמי
מבצע עלות השחר צילום: דובר צה"ל

חמאס מפעיל בשעות האחרונות לחץ על הג'יהאד האסלאמי שלא לנקום מרצועת עזה על חיסול שני בכירי הארגון בג'נין, אלא מהגדה המערבית. כך פורסם ב'כאן 11'. יחד עם זאת, לחמאס אין שליטה מוחלטת על הג'יהאד בעזה, כפי שהוכח במהלך המתיחות טרם מבצע 'עלות השחר' שהתמקד בחיסול צמרת הג'יאהד האסלאמי בעזה.

בתוך כך, בישראל נערכים לירי רקטות מרצועת עזה והעלו כוננות במערכי ההגנה האווירית בדרום הארץ. בירושלים העבירו מסר לחמאס באמצעות המצרים והקטארים כי לא יקבלו כל הפרת ריבונות מצד עזה וכי יגיבו ביד קשה. בנוסף, ישראל דרשה מחמאס לסכל כל ניסיון ירי של הג'יהאד האסלאמי כמי ששולטת ברצועה.

במערכת הביטחון הדגישו ששני בכירי הארגון שחוסלו בלילה שבין רביעי לחמישי בג'נין לא היו היעד, אלא חוסלו כי הגיעו להתעמת עם כוחות הביטחון ופתחו לעברם באש. פעיל הג'יהאד האסלאמי שחוסל מוחמד א-סעדי, היה אחד מחוטפי גופתו של טירן פרו מבית החולים בג'נין. הפעיל שחוסל היה אחראי על העברות כספים לחוליות טרור בצפון השומרון. ‏יעד המעצר, ויסאם פאיז, קיבל הכוונה ממפקדת הג'יהאד האסלאמי בעזה ובחו"ל.

בכירי הג'יהאד האסלאמי שחוסלו בג'נין.

המבצע שהתרחש לפנות בוקר אמש בג'נין, החל לקראת השעה 02:00 כשכוח מסוערב הגיע לביתו של המבוקש ואסם פאיז ועצר אותו ללא התנגדות. יחד איתו נעצרו עוד שני מבוקשים. עם השלמת המעצר, בתוך כשתי דקות, הגיעו כוחות נוספים של דובדבן, הפעם בכלים ממוגנים עם לוחמי סיירת חרוב, לסייע ביציאת הכוחות והמבוקשים החוצה מהכפר. בזמן הזה חמושים ירו לעבר הלוחמים, שהשיבו בירי.

מתיחות בדרום מתיחות ביטחונית הג'יהאד האסלאמי ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד