כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מגמה מדאיגה

ישראל: מספר המאושפזים החיוביים לנגיף הוכפל

מספר המאושפזים החיוביים לנגיף השפעת הוכפל בשבוע האחרון וחלה עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV | 14.4% מבין כלל מבוטחי קופות החולים חוסנו עד כה כנגד שפעת

ישראל: מספר המאושפזים החיוביים לנגיף הוכפל
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות מפרסם סיכום שבועי של נגיף השפעת וה-RSV בישראל: על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, נכון ליום שלישי (29.11.22), חוסנו 14.4% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל לעומת 15.4% שהתחסנו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

פילוח המתחסנים על פי קבוצות הגיל השונות:

65 שנים ומעלה – 51.9%

64-55 שנים – 22.3%

12-5 שנים – 10.4%

פחות מ-5 שנים – 8.3%

על פי הנתונים, מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (26.11.22), דווחו 569 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת מתוכם 206 מאושפזים בשבוע האחרון. מדובר על עלייה של כ-50% אחוזים במספר האנשים המאשפוזים עם שפעת ביחס לשבוע שעבר.

רוב נגיפי השפעת שזוהו עד כה בישראל שייכים לסוג A, ומיעוטם לסוג B. במעבדה המרכזית לנגיפים זוהו בקרב חולים עם שפעת מסוג A – שני תתי-סוגים: תת-סוג A/H1, ותת-סוג A/H3. בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בישראל כלולים שני תתי-הסוגים הללו של שפעת A, ושתי שושלות של שפעת B.

חיסון מוקדם מפחית סיכון להדבקה במחלה וכן סיבוכים כגון דלקות ריאה, אשפוזים ותמותה. מומלץ להתחסן מדי שנה שכן בכל עונת חורף עלולים להיות זנים שונים. החיסון השנה (ובכל שנה), מיוצר על בסיס תחזית של ארגון הבריאות העולמי שקובע מהם הזנים הצפויים באותה שנה.

במשרד הבריאות מבהירים כי חשוב להתחסן גם אם הזנים הנכללים בחיסון השנה זהים לאלו שהיו בחיסון של השנה הקודמת. רמת הנוגדנים נגד זני התרכיב מתחילה לדעוך כשישה חודשים לאחר החיסון, עם שונות מסוימת לפי חיסון וקבוצת גיל.

נגיף ה-RSV בישראל:

על סמך נתונים הנאספים ומנותחים על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, ניכרת עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV. מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (26.11.22), דווחו 455 מאושפזים עם אימות מעבדתי ל-RSV מתוכם 163 מאושפזים בשבוע האחרון. בשבוע המקביל בעונה הקודמת דווחו על ידי בתי החולים הכלליים בישראל 90 מאושפזים עם אימות מעבדתי לנגיף ה-RSV. 

נגיף ה-RSV גורם לתחלואה נשימתית במיוחד בתינוקות ובפעוטות מתחת לגיל שנתיים, שבהם היא מתבטאת במחלת הברונכיוליטיס. התחלואה מתרחשת בדרך כלל בעונות הסתיו והחורף.

 

נגיף שפעת מאושפז משרד הבריאות בתי חולים חיסונים חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד