כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
רבני מודיעין עילית במכתב חריף

ההרס באמשינוב: "צריכים לערוך חשבון נפש"

לאחר הזעזוע השבוע בעקבות הרס השטיבל של אמשינוב במודיעין עילית על ידי אדם שהגיע עם טרקטור והחריב אותו באישון ליל יוצאים רבני העיר בתמיכה בחסידות ומבקשים לערוך חשבון הנפש ולדאוג למקום לחסידים

ההרס באמשינוב: "צריכים לערוך חשבון נפש"
הוונדליזם במודיעין עילית צילום: באדיבות המצלם

גדולי רבני העיר מודיעין עילית, המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר, הגאון רבי ישראל זיכרמן - רבה של ברכפלד, והגאון רבי יהודה קנר מפרסמים מכתב חריף לאחר שמאן דהו הרס את בית הכנסת של חסידי אמשינוב בעיר באישון לילה כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

במכתבם כותבים הרבנים: "זעזוע נורא פוקד כל לב יהודי על אשר אירע בעירנו, שידי זדים היתה באישון ליל במבנה ביהכ"נ השייך לקהילה קדושה, בהניפם גרזן להורסו ולנתצו עם כלי הקודש אשר בתוכו, כדרכם של המרשיעים שלא מבני עמנו".

תיעוד ההריסה ממצלמת אבטחה

"ובאנו בזאת למחות ולזעוק כנגדם, ועליהם לדעת שמעשה נפשע כזה לא עובר בשתיקה ומן השמים יתבעו את עלבון הקודש והמקדש אם לא יבואו ויתקנו אשר השחיתו ויקבלו ע"ע תיקון תשובה. אך מאחר שאירע כזאת במחוזנו עיר מלאה חכמים וסופרים ובתי מדרשות ובתי כנסיות לרוב, הדבר מחייב את כולנו לערוך חשבון נפש כיצד אירע דבר נורא שכזה, ובודאי שאנו מחויבים לחזק את השמירה על קדושת וכבוד ביה"כ לנהוג בהם כבוד ומורא כמבואר בשו"ע, וכל מקום יראה לנכון לתקן מה שצריך תיקון אצלם".

ונדליזם מזעזע > תעלומה במודיעין עילית: מי פירק את השטיב'ל של חסידי אמשינוב

הרבנים גם מבקשים לדאוג למקום לבית הכנסת: "כמו"כ אנו קוראים בזאת לכל מי שבידו לדאוג למציאת מקום ראוי לקהילה הקדושה דחסידי אמשינוב הנוהגים ביתר זהירות בענין מציאת מקום שלא יהיה בו שם חשש, וכפי שנתבקשנו מלכתחילה לברר את הבעלות של אותו מקום שהונח בו המבנה, ולא היה בדעתם לקבוע עצמם שם ללא היתר מביה"ד"

את מכתבם מסיימים "ויה"ר שבזכות ההתעוררות בכבוד שמים ותיקון הדבר, 'והוא רחום יכפר עון ולא ישחית'".

שטיבל הריסת בית כנסת חסידי אמשינוב מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד