ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
החרדים נותרו אחרונים

מתקרבים לממשלה: נחתם הסכם בין הליכוד לציונות הדתית

בניגוד לתחזיות שסמוטריץ' יישאר אחרון לחתום הסכם קואליציוני, הערב זה קורה. נחתם הסכם בין הליכוד לציונות הדתית במסגרתו תקבל המפלגה משרדים ובראשם משרד האוצר וגם אשות וועדות בכנסת | נתניהו: "זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין"

מתקרבים לממשלה: נחתם הסכם בין הליכוד לציונות הדתית
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ צילום: באדיבות המצלם

צעד נוסף בדרך להשבעת הממשלה: בליכוד ובציונות הדתית חתמו לפני שעה קלה (חמישי) על נספח התפקידים בדרך להקמת ממשלה, כאשר נותרו כעת לחתום ש"ס ויהדות התורה.

על פי ההסכם שהושג, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה עם אריה דרעי, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות (משרד ההתיישבות לשעבר). בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון לפי ההסכם "יפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה".

בנוסף, הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת כשהסמכויות יפוצלו, ועדת החוקה שתעבור לידי שמחה רוטמן תוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט וכן תפקיד של יו"ר ועדת הרפורמות.

נתניהו וסמוטריץ במעמד החתימה.

סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. מעבר למסמך זה יקבעו בהסכמים קואליציוניים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים.

ראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו אמר לאחר החתימה: "זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר מצידו: "אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם".

מפלגת הציונות הדתית הסכם קואליציוני בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד