כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בהחלטת השרה

המחבל שתכנן לרצוח את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל יגורש לצרפת

סלאח חמורי, פעיל הטרור שתכנן לרצוח את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שהה במעצר מינהלי מאז מרץ ואמור היה להשתחרר בקרוב. השרה שקד החליטה לשלול את תושבותו, והוא יגורש לצרפת: "לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל, אני מברכת על סיום ההליך, ביטול מעמדו וגירושו מהארץ"

המחבל שתכנן לרצוח את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל יגורש לצרפת
הרב עובדיה יוסף זצוק''ל צילום: מתוך הסרטון

שרת הפנים, איילת שקד שללה את תושבותו של המחבל סלאח חמורי והורתה לגרשו לצרפת.

חמורי הינו פעיל טרור של החזית העממית, בעל אזרחות צרפתית שעצור בימים אלה במעצר מנהלי ומחר (שישי) הוא עתיד להשתחרר. עם סיום המעצר, הוא יגורש בהקדם לצרפת.

מגיל צעיר מקדם חמורי פעולות טרור וניצל את היותו תושב ישראל למעשים אלה. במסגרת פעילותו שהה מספר פעמים במעצר ובמאסר בגין פעילות ביטחונית פעל למימון פעילות וגיוס נוספים ו- 2005 אף קשר לביצוע לרצוח את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. בעקבות מעשיו אלה נגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. בהמשך, שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט, סרב להתנצל והמשיך להוות סכנה לביטחון האזור.

כאמור, אף לאחר שחרורו מהמאסר הוא ממשיך בפעילותו העוינת, החמורה והמשמעותית כנגד מדינת ישראל. גורמי הביטחון התריעו כי יש לקדם את המהלך בדחיפות לאור פעילותו של חמורי. 

הליך גירושו של חמורי הובילה שרת הפנים איילת שקד. יש לציין כי המקרה שבו מגורש מהארץ מחבל, אזרח ישראלי או תושב מזרח ירושלמי, הוא נדיר למדי. הבעיה המשפטית שמונעת גירוש מאסיבי היא היעדר אזרחות נוספת לרוב מוחלט של המעורבים בטרור ובכך, במקרה שיגורשו, הם נשארים נטולי כל אזרחות. מאחר שחמורי מחזיק גם באזרחות צרפתית, שיחקה העובדה לרעתו.

החלטה על שלילת תושבותו של חמורי התקבלה לאחר הליך בירוקרטי שכלל המלצה של שב"כ, כמו גם הסכמה של שר המשפטים גדעון סער. מחר, עם שחרורו של חמורי מהמעצר המנהלי, הוא אמור להיות מגורש לצרפת. הודעה בנושא כבר הועברה לקונסוליה הצרפתית בירושלים.

שרת הפנים, איילת שקד הגיבה להחלטה: "עלינו להיאבק בטרור בכל הכלים הקיימים ברשותנו. לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל אני מברכת על סיום ההליך, ביטול מעמדו וגירושו מהארץ".

 

טרור רצח הרב עובדיה יוסף מחבל צרפת גירוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד