כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
התרסקות המסוק

מכחישה קשר למודיעין הרוסי: "בעלי עשה חסד"

אלמנתו של איל הקריפטו הרוסי שנהרג בהתרסקות מסוק חושפת את מעורבותו בסיוע לאוקראינים להימלט מהמלחמה, ומבטלת את ה"שקרים" לפיהם היו לו קשרים עם המודיעין של מוסקבה. היא אמרה כי בעלה 'תמיד תמך באוקראינה' והקים ארגון צדקה כדי לעזור

מכחישה קשר למודיעין הרוסי: "בעלי עשה חסד"
ויאצ'סלב טאראן צילום: צילום מסך

אלמנתו של איל מטבעות קריפטו רוסי שנהרג בהתרסקות מסוק ליד מונקו סיפרה כי הוא היה מעורב בארגוני צדקה שסייעו לאוקראינים להימלט מהמלחמה לפני מותו. אולגה טאראן אמרה כי היא הרוסה לאחר שבעלה ויאצ'סלב טאראן, בן 52, מת בהתרסקות מסוק ליד עיירת הנופש וילפרנצ'ה במונקו ביום שישי האחרון.

אולגה, מייסדת גוף התקשורת "הלו מונקו", הכחישה מכל וכל את הטענות שהועלו בתקשורת האוקראינית לפיהן לויאצ'סלב היה קשרים עם המודיעין הרוסי, ותיארה אותן כ"שקר מוחלט", כך דווח ה'דיילי מייל'.

האם לשלושה סיפרה כי בעלה 'תמיד תמך באוקראינה', היא אמרה כי בעלה היה איש עסקים שהקים ארגון צדקה למען פליטים אוקראינים במונטנגרו שנמלטו מארצם מוכת המלחמה.

אולגה ספדה לויאצ'סלב ואמרה: "אנחנו הרוסים, איבדנו את בעלנו האוהב ואב לשלושה ילדים, כואב להבין שלעולם לא אראה שוב את בעלי היקר, וילדיי לא יראו את אבא שלהם".

היא הוסיפה כי משפחתה עדיין לא קיבלה את גופתו של ויאצ'סלב מכיוון שהבלשים בצרפת עדיין חוקרים את הנסיבות סביב התרסקות המסוק. "כל יום מלא בכאב" אמרה אולגה. מאז ההתרסקות שהרגה את ויאצ'סלב שאירעה במזג אוויר טוב ובהיר - ולאחר שדווח כי נוסע אחר ביטל ברגע האחרון את הטיסה במסוק, מסתורין אופף כעת את מותו של הטייקון.

סגן התובע הציבורי שביקר במקום, אמר כי לא ניתן לשלול מעורבות של צד שלישי. חקירה רשמית נפתחה על ידי הרשויות הצרפתיות ואיירבוס, יצרנית המסוק ה-H130.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', נוסע שלא זוהה היה אמור להצטרף לויאצ'סלב לטיסה, אך הוא ביטל ברגע האחרון, כך לפי התקשורת המקומית.

ההכחשה של אלמנתו הגיעה לאחר שסוכנות הידיעות האוקראינית UNIAN טענה, מבלי לצטט ראיות כלשהן, כי ויאצ'סלב הוא "איש עסקים של קריפטו מיליארדר עם קשרים סבירים לשירות הביון החוץ הרוסי". אבל מאז אולגה הכחישה מכל וכל את הטענות הללו. "כל זה מקומם ומבטא שקר מוחלט", אמרה.

"לבעלי מעולם לא היו שום קשרים לממשלת רוסיה או קשרים פוליטיים כלשהם, הוא עזב את רוסיה כדי להתמקד בתחומי העניין העסקיים שלו עוד ב-2008".

היא הוסיפה כי הוא רחוק מלהיות מרגל רוסי, הוא תמך באוקראינה ו'עזר בכל פעם שהוא היה יכול'. אולגה אמרה שויאצ'סלב תמך בקרן צדקה אוקראינית Change One Life, שבה אלפי ילדים באוקראינה מצאו משפחות חדשות מאז 2014. כשרוסיה פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, בעלה הקים ארגון צדקה שמסייע לפליטים אוקראינים במונטנגרו שנמלטו מהמלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה התרסקות מסוק מונקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד