כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
טיפל ללא היתר

רישיונו של הרופא שביצע שאיבות שומן נשלל לחצי שנה

למרות שד"ר בדראן הוא רופא כללי ללא הכשרה כמנתח פלסטי - הוא ביצע את ההליך של שאיבת שומן. התוצאה: נשים אושפזו עם סכנת חיים בשל זיהומים. ועדת הבדיקה של משרד הבריאות: "נמנע לקחת אחריות ולטפל בסיבוכים"

רישיונו של הרופא שביצע שאיבות שומן נשלל לחצי שנה
רופא פרטי צילום: פיקסביי

משרד הבריאות שלל למשך חצי שנה את רישיון העיסוק ברפואה של ד"ר אחמד בדראן, רופא כללי שעוסק בביצוע שאיבות שומן וניתוחים פלסטיים על אף שאינו מומחה לתחום, וגרם לסיבוכים ואשפוזים של לפחות שבע נשים וגבר אחד שבהם טיפל, כך דווחה מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

חברי ועדת הבדיקה לא חסכו ביקורת על "התנהלותו הנפסדת" של הרופא, שביצוע פעולות ניתוחיות מורכבות לרבות הרדמה, מבלי שהוא מומחה להן, ובשל כך סיכן חיי מטופלות ונמנע מלקחת אחריות ולטפל בסיבוכים שלהם גרם.

המקרים נחשפו ב"ישראל היום", ובהם מקרה של אישה בת 43 ממזרח ירושלים שאושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה בעיר במשך מספר חודשים כשהיא בסכנת חיים, בעקבות זיהומים וסיבוכים בשאיבות שומן שביצע ד"ר בדראן ברמאללה. לאור ריבוי המקרים מינה משרד הבריאות ועדה מיוחדת שדנה בהתליית או הגבלת רישיונו של בדראן.

ועדת המשמעת קבעה בעניינו של ד"ר בדראן כי "הסיבוכים המתוארים קשים ביותר, הביאו לתחלואה משמעותית וסיכנו את חיי המטופלות".

עוד ציינו חברי הוועדה כי ד"ר בדראן ביצע פעולות ניתוחיות מבלי שהוא מבין את המשמעויות הרפואיות ו"ללא כל נטילת אחריות רפואית במקרי סיבוך חוזרים ונשנים". עוד צוין כי הוא ביצע פעולות כירורגיות שחלקן בהרדמה כללית מבלי שיש לו הכשרה מתאימה. "כל אלה מעידים לכאורה על שיקול דעת פגום ונטילת סיכונים בלתי סבירה", פסקה הוועדה.

באוקטובר 2021 בעקבות ביקורות במרפאה שהפעיל בנוף הגליל, נמצא כי הוא ממשיך בפעולת שאיבת שומן ומרפאתו נסגרה בצו סגירה מנהלי מיידי. בשלב זה העתיק את פעולתו לשטחי הרשות הפלשתינית.

עו"ד תמי אולמן, עו"ד אחמד דיב ועו"ד יעקב שלומוביץ שמייצגים את ד"ר בדראן מסרו בתגובה: "מדובר בהשעיה זמנית בלבד, ואנחנו משוכנעים שבקרוב יחזור לעבודתו כרופא".

בית חולים שאיבת שומן הרשות הפלסטינית רופא משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}