כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
המיליארדר הסתבך

רקד על שתי חתונות במקביל: תרם וביקש להסתיר את התרומות

המיליארדר היהודי סם בנקמן-פריד העביר כסף בסתר לרפובליקנים. אך יזם הקריפטו נחשב כתורם גדול דווקא לדמוקרטים. כעת מודה שהוא נתן באותה מידה גם לרפובליקנים. "הונאה בסגנון ברני מיידוף שעלתה למשקיעים מיליארדים"

רקד על שתי חתונות במקביל: תרם וביקש להסתיר את התרומות
מטבעות קריפטוגרפיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

נפילתו של מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פריד היהודי, התבררה כמכה גדולה למפלגה הדמוקרטית, שמועמדיה היו נהנים עיקריים מהתרומות שלו. אבל בראיון חדש, בנקמן-פריד טען שהוא נתן סכומי כסף גדולים באותה מידה לרפובליקנים. "תרמתי לשני הצדדים. תרמתי בערך אותו סכום לשני הצדדים", אמר בנקמן-פריד לעיתונאית טיפאני פונג.

"כל התרומות הרפובליקאיות שלי היו בסתר", אמר, בהתייחסו לתרומות פוליטיות שאינן נחשפות בפומבי. "הסיבה לא הייתה מסיבות רגולטוריות, זה בגלל שעיתונאים היו זועמים אם היו יודעים שאני תורם לרפובליקנים. כולם סופר ליברליים, ולא רציתי לנהל את המאבק הזה".

התרומות הנסתרות של בנקמן-פריד התאפשרו הודות להחלטת בית המשפט העליון ב-2010 אז נקבע כי תורמים יכולים לתת בעילום שם, מאז יותר ממיליארד דולר הוזרמו למפלגות ללא פרסום שמות התורמים.

בנקמן-פריד היה התורם השני בגודלו לפוליטיקאים דמוקרטיים בבחירות אמצע הקדנציה האחרונות. הסנאטור הרפובליקני טד קרוז כינה את נפילת הקריפטו של בנקמן-פריד "הונאה בסגנון ברני מיידוף שעלתה למשקיעים מיליארדים". מיידוף הנוכל היהודי הגדול בהיסטוריה הלך לעולמו בכלא בשנה שעברה.

"האם ג'ו ביידן והדמוקרטים שפדו את ההמחאות של בנקמן-פריד יתנו את הכסף הזה לאנשים שהחברה דפקה?" הוא כתב בטוויטר. מחר (חמישי) הסנאט יקיים את הדיון הראשון במה שצפוי להיות סדרת דיונים על קריסת חברת הקריפטו של בנקמן-פריד (FTX) כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' שהיתה שווה 16 מיליארד דולר, אך קרסה בשבוע שעבר, כאשר הרפובליקנים מעוניינים להטיל על הדמוקרטים אחריות לחוסר פיקוח לפני קריסתה, כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי.

בנקמן-פריד הודח מראשות החברה, לאחר שהחברה הגישה בקשה לפשיטת רגל. המנכ"ל החדש, ג'ון ריי, שפיקח על כמה מפשיטות הרגל הגדולות ביותר אי פעם, אמר שחברת FTX סבלה מ"כישלון חסר תקדים ומוחלט בבקרות החברות".

לפי ההנהלה החדשה של FTX, "חלק ניכר" מהנכסים שבידי FTX עשוים להיות "חסרים או נגנבו" והחברה אפילו לא שמרה תיעוד מדויק של מי שעבד שם.

מטבעות קריפטו ארה''ב רפובליקנים דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}