כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
במסיבת עיתונאים ברמאללה

אבו מאזן לאיחוד האירופי: "לא לשתף פעולה עם ישראל"

במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא לטביה ברמאללה דרשה אבו מאזן ממדינות העולם להתנות את היחסים עם ישראל במידת המחויבות שלה בעקרונות הללו ובהפסקת הצעדים החד צדדיים והחזרת כספי המיסים שמוחזקים בידי ישראל

אבו מאזן לאיחוד האירופי: "לא לשתף פעולה עם ישראל"
אבו מאזן צילום: Flash90

יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, קורא למדינות האיחוד האירופי לא לשתף פעולה עם כל ממשלה ישראלית שלא תכיר בפתרון שתי המדינות על בסיס החוק הבינלאומי. במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא לטביה ברמאללה אמר עבאס: "חסר לנו היום שותף בישראל שמאמין בפתרון שתי המדינות על בסיס החוק הבינלאומי וההסכמים שנחתמו, שמתנגד לטרור ולאלימות שהם עקרונות שאנחנו מחויבים להם ופועלים לפיהם". כך פורסם כ'כאן 11'.

עבאס דרש מהקהיליה הבינלאומית להתנות את היחסים עם ישראל במידת המחויבות שלה בעקרונות הללו ובהפסקת הצעדים החד צדדיים והחזרת כספי המיסים שמוחזקים בידי ישראל.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר כי "הרשות הפלסטינית מעוניינת בשלום ולא במלחמה, מחפשת אחרי המשא ומתן כמוצא למצב הקיים ולא מעוניינת באלימות, אלא בסיום הכיבוש ולא בהימשכותו, מחפשת אחרי הצדק והחופש כתנאי לחיים ולעצמאות". אל-מאלכי אמר את הדברים בנאום שנשא הלילה בקהיר לרגל "היום העולמי להזדהות עם העם הפלסטיני".

בכירי הרשות הגיעו אתמול (שלישי) לנחם את משפחות ההרוגים הפלסטינים בשבוע האחרון מאש צה"ל. מזכ"ל הוועד הפועל באש"פ חוסיין א-שיח' הגיע לסוכת האבלים שהוקמה לכבוד שני האחים הפלסטינים שנהרגו הלילה מירי כוחות הביטחון בכופר עין והביע תנחומים בפני הורי ההרוגים. לצידו של א-שייח' נכחה גם מושלת רמאללה, לילא ע'נאם, ובכירים נוספים ברשות. במקביל, סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא מדווחת כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התקשר להוריהם של שני ההרוגים והביע תנחומים על מותם. עוד דווח כי אבו מאזן תיאר את ההרוגים כ'מלח הארץ'. הורי ההרוגים הודו לאבו מאזן על שיחת הטלפון.

אבו מאזן לטביה שתי מדינות לשני עמים רמאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד