כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ציר הרשע

דיפלומט רוסי מכחיש: "רוסיה לא תייצר מל"טים איראניים"

גורם רשמי במשרד החוץ הרוסי אמר כי הטענות של מדינות המערב על כוונתה של רוסיה לייצר מל"טים איראניים על אדמת רוסיה, אינן מבוססות במציאות והמערב רק מנסה להסיט את תשומת הלב מהבעיות סביב חזרתם להסכם הגרעין

דיפלומט רוסי מכחיש: "רוסיה לא תייצר מל"טים איראניים"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

ולדימיר ארמקוב, מנהל המחלקה לאי-הפצה ובקרת נשק של משרד החוץ של רוסיה, הכחיש בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית "נובוסטי" את הפרסומים על מל"טים מתוצרת איראן שייבנו ברוסיה. ​"הטענה של כמה מדינות מערביות שרוסיה מתכוונת לייצר מל"טים איראניים בעצמה על אדמת רוסיה, לא מבוססת על שום מציאות, והמערב רק מנסה להסיט את תשומת הלב של הקהילה העולמית מהבעיות סביב תחיית הסכם הגרעין עם איראן".

לדברי ארמקוב, אין עדות ל"ספקולציות חסרות בסיס לגבי מסירה לכאורה של מל"טים איראניים לרוסיה". הדיפלומט הרוסי הוסיף: "כעת, כדי להציל את המצב בעולם, המערב מספר סיפורים על תוכנית שרוסיה מתכוונת לייצר מל"טים איראניים על אדמתה. שוב, מדובר בשורה של הנחות חסרות בסיס כדי להסיט את תשומת הלב של העולם מהנושא המרכזי, הסכם הגרעין".

הוא גם ענה בתגובה לשאלה על שיחות בין רוסיה לארה"ב. "עדיין מוקדם לדבר על סיכוי לשיחות אסטרטגיות עם ארצות הברית, היחסים הקרים בין פקידי מוסקבה וושינגטון אינם עוזרים לכך".

הוא הדגיש כי הצד הרוסי "כעיקרון" מעולם לא סירב להידברות, יחד עם זאת, הדבר מצריך יחס ריאלי ומספק של "השותף בצד השני". ואמר כי "זה מחייב את ארה"ב להיערך לדיאלוג רציני המבוסס על עקרונות שווים, ומבוסס על נכונות לכבד את האינטרסים של איראן ולא לחצות את הקווים האדומים שלה בתחום הביטחוני".

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד