כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
53 מיליוני דולרים

נפגעה במלחמה: ארה"ב תשקם תשתית החשמל באוקראינה

ממשל ביידן הודיע כי ארה"ב תספק לאוקראינה ציוד לשיקום רשת החשמל הפגועה שלה, בהיקף של 53 מיליוני דולרים. זאת, על מנת לאפשר לאוקראינה להיכנס אל החורף בצורה טובה יותר, עם מערכת חשמל מתפקדת, חרף המתקפה הרוסית הקשה

נפגעה במלחמה: ארה"ב תשקם תשתית החשמל באוקראינה
כוחות החילוץ האוקראינים צילום: כוחות החירום של אוקראינה

אתמול (שלישי) הודיעה עיריית קייב הבירה, כי ב-30 אחוז מבתי האב בעיר עדיין לא חודשה זרימת החשמל, וכי מאמצי השיקום מתקדמים אבל מצריכים הרבה מאוד זמן, כשבינתיים הטמפרטורות במדינה מוסיפות להיות נמוכות. כך למשל, הלילה צפויות בקייב טמפרטורות של שבע מעלות מתחת לאפס, ובחלק מהבתים שבהם אין חשמל, אין גם אמצעי חימום אחרים.

ממשל ביידן הודיע כי ארה"ב תספק לאוקראינה ציוד לשיקום רשת החשמל הפגועה שלה, בהיקף של 53 מיליוני דולרים. זאת, על מנת לאפשר לאוקראינה להיכנס אל החורף בצורה טובה יותר. לפי הדיווחים וההערכות של המודיעין הבריטי, נראה שמלאי הטילים של רוסיה הולך ואוזל, ולכן היא תתקשה לצאת במבצע רחב היקף להשמדת תשתית החשמל האוקראיני כפי שעשתה בשבועות האחרונים. עם זאת, בלילה הקודם הזהיר נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מפני מתקפה רוסית רחבת היקף, וקרא לאזרחי אוקראינה להיערך לקראתה.

"שמענו שהטרוריסטים מכינים פיגועים חדשים", אמר זלנסקי בנאומו. "אנחנו יודעים זאת בוודאות מוחלטת". זלנסקי הוסיף כי "כל עוד יש להם טילים, הם לא יפסיקו". גם בכירים אוקראינים אחרים אמרו שיש אינדיקציות רבות לכך שמתקפה רוסית משמעותית נוספת יוצאת לדרך, כולל הצבה של מטוסים מפציצים אסטרטגיים בבסיסים שנחשבים כנוחים יותר לקראת יציאת להפצצה, והיערכות של הצי הרוסי לשיגור טילי שיוט מהים השחור, וההערכה היא שגם הפעם ינסו הרוסים לפגוע במתקני תשתית.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ארה''ב הפסקות חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד