כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ירושלים כמרקחה

הטלפון הנדיר של פוסק הדור לדיין שהותקף: "תסתכל עליהם כבהמות"

לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על כך שבבד"צ 'העדה החרדית' התירו למשגיחים להחזיק מכשיר סמארטפון בהחבא, ספג הדיין הגרש"י שלזינגר איומים ואף הותקף קשות בתחילת השבוע. בעקבות כך פוסק הדור התקשר לחזקו | פרטים על המלחמה שמסעירה את חוגי הקנאים וירושלים

הטלפון הנדיר של פוסק הדור לדיין שהותקף: "תסתכל עליהם כבהמות"
הדיין הרב שלזינגר אצל הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

קבוצת קנאים קיצוניים עלתה למעונו של חבר בד"צ העדה החרדית הדיין הגאון הנודע רבי שמעון יצחק שלזינגר בכדי להפציר בו לחזור מחתימתו על פסק הבד"צ לאסור על משגיחי וועד הכשרות להוציא סמארטפונים מוגנים בפרהסיה ולהשתמש בהם באופן מוצנע בלבד, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הקיצוניים טענו בפניו כי המכתב נותן לגיטימציה בעקיפין למשגיחי וועד הכשרות להחזיק מכשירי סמארטפון בצנעא לצורכי פיקוח, וכי מניסיון העבר הוכח כי המכשירים הללו החריבו הרבה בתים וקלקלו הרבה יהודים.

הדיין הרב שלזינגר השיב לקיצוניים תשובה שנונה ומפתיעה, באומרו: "אם האייפונים המוגנים החריבו אלף בתים, אזי אתם - הקנאים המזויפים החרבתם את כלל ישראל".

דבריו של הדיין נפלו על הקיצוניים כרעם ביום בהיר, ועוד טרם התעשתו מהמהלומה שהשית עליהם הדיין, הלכו מיד והפיצו בקווים הפנימיים מאמרי בלע ושטנה נגד הדיין החשוב, כמיטב המסורת של הקנאים הקיצוניים הירושלמים.

יצוין כי אחד ממובילי המאבק נגד ועד הכשרות דיבר בשבוע האחרון באספת אברכים נגד הוועד, באומרו כי מי שמחזיק מכשיר מכל סוג שהוא אין לו שום נאמנות ואפילו על דברים שאישה נאמנת עליהם. הנוכחים במקום ששמעו את דבריו טענו לו שא"כ משגיחי אתרא קדישא אינם נאמנים, וכאשר הוכח והוברר שהם מחזיקים מכשירים בדרגת הכשר פחותה מוועד הכשרות, נאלם דומיה בבושת פנים.

אם לא די בכך, הרי שביום ראשון בלילה האחרון, כאשר השתתף הדיין הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר בשמחת נישואי אחד ממקורביו, ביקש אחד מהקנאים הקיצוניים שנכח במקום את המיקרופון מידי הזמר, ופצח בשירת "כל מי שיש לו אייפון הוא מסכן גדול", כאשר השירה מכוונת ישירות לעברו של הדיין, וכמובן הרוחות במקום סערו והקיצוניים המשיכו להתסיס נגד הדיין בכל האמצעים.

לאחר המתקפה נגד הדיין, התקשר פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לדיין, הרעיף עליו ברכות לרוב וחיזק אותו בדברים: "זכיתם בזכות גדולה שאין לכם פחד מאף אחד חוץ מהקב"ה. תדעו שבכל דור ודור ישנם רשעים שמציגים עצמם כקנאים וצדיקים ולוחמים בגדולי התורה, ויש להסתכל עליהם כבהמות ולא לחשוב עליהם כלל. הרשעים שלוחמים בכם הם ממש כמו הרבנות הראשית כאן בארץ הקודש שמצד אחד מתעטרים באיצטלא של רבנות ועמידה על משמר ההלכה, ומצד שני מכשירים גיורים פסולים לרוב, וכך גם ה'קנאים' הללו עושים צחוק מהקב"ה ומתעטרים באיצטלא של קנאות. אל תירא ואל תיחת, חזיקו פעסט' [חזק] ושכרך מונח לך, ובעז"ה תזכה להצלחה בזה ובבא".

למחרת, ביום שני השבוע, עם קשר או בלי קשר לנושא, כאשר הלך הדיין לתומו ברחובות העיר ירושלים, התפרץ מולו בריון והפליא בו מכות אכזריות, והדיין נפל ארצה מתבוסס בדמו. כוחות הצלה הוזעקו למקום במטרה לפנות את הדיין לבית החולים, אך הדיין ביקש לסור לביתו, ומאז הינו מרותק למיטתו בביתו בלא יכולת לזוז מחמת תוקף המכות האכזריות, ולפי דברי מקורביו התבטא הדיין בימים האחרונים כי "קיבל מכות רצח שיש בהם כדי להמית", ה"י.

בקווים של הקיצוניים מיהרו להכחיש כל שייכות למאורע התקיפה, באומרם כי הבריון הנ"ל מוכר וידוע כאיש מעורער בנפשו. אך מאידך, רבני העדה עומדים בתוקף על כך שהבריון הינו שליח של הקיצוניים, ולא במקרה אירע שדווקא בזמן כזה שהם מתסיסים נגד הדיין - באו להכותו נפש במכות אכזריות. 

בימים האחרונים התקיימו אספות הנהלה בעדה החרדית לדון כדת מה לעשות, כאשר על הפרק עמדו כמה הצעות של דרכי תגובה ומחאה, אך לעת עתה, הדיין הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר ביקש לא להגיב כלל וכלל למאורע ולהמשיך לקיים סדר יום כרגיל.

יצוין כי למרות זאת, בימים הקרובים ידונו חברי בד"צ העדה החרדית כדת מה לעשות והאם למרות הכול להגיב על המאורע.

הרב משה שטרנבוך העדה החרדית סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד