כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"מקנא בזכות של ראש העיר משה ליאון"

תעודות הוקרה הוענקו למובילי שמירת השמיטה בירושלים

תעודות הוקרה הוענקו למובילי שמירת השמיטה בירושלים: "מקנא בזכות של ראש העיר משה ליאון" תעודה מיוחדת הוענקה לראש העיר משה ליאון ע"י רבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, וע"י ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות הגאון הרב יוסף אפרתי. הגאון הרב שלמה משה עמאר: "לראשונה ירושלים שמרה שמיטה בהידור ובלי מחלוקות".  הגאון הרב יוסף אפרתי: "יש משהו שאני מקנא בראש העיר משה ליאון היא בזכות הגדולה שלו על שמירת השמיטה בירושלים בהידור רב"

תעודות הוקרה הוענקו למובילי שמירת השמיטה בירושלים
הרבנים מעניקים לראש העיר את התעודה צילום: באדיבות המצלם

בזה אחר זה עלו אתמול לאולם מועצת העיר ירושלים שבקומה 6 בכיכר ספרא עשרות עובדי עירייה מתחום הגינון האחזקה ושיפור פני העיר. אחרי שנתיים של עבודה, סוף סוף הם הגיעו לקבל ההערכה על פעילותם לאורך השנתיים האחרונות ולקבל תעודות הוקרה על מאמציהם הרבים. בזכותם, מנווה יעקב שבצפון, ועד הר חומה שבדרום, מעיר דוד שבמזרח העיר ועד לקרית מנחם שבמערב, ירושלים כולה התקדשה בקדושתה של השמיטה.

את האירוע פתח ראש העיר משה ליאון שביקש להודות בראש ובראשונה לרבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, ולראש בית המדרש להלכה בהתיישבות הגאון הרב יוסף אפרתי. כמו כן ראש העיר ביקש להודות באופן אישי למר איציק נידם ראש מנהל תפעול, לגב' זיוה נקראוי מנהלת אגף שפע ולגב' אופירה לוי אחראית פיתוח גנים ונוף.

בהמשך שחזר ראש העיר בפני הנוכחים את ההחלטה להוביל שמירת שמיטה כהלכתה ללא פקפוק. "לפני שנתיים בדיוק, נערכה הישיבה הראשונה שבה נושא השמיטה עלה על שולחני. אני זוכר שכבר בפעם הראשונה שהנושא הזה עלה, כלל לא הייתה לנו שאלה: היה ברור שירושלים עומדת לשמור שמיטה כהלכתה. לא היה ספק שירושלים - העיר שהעם היהודי כולו נושא אליה עיניים, תוביל בגאווה את נושא השמיטה ללא פשרות" סיפר ראש העיר.

"מי כמוכם יודע שמדובר היה באתגר לא פשוט בכלל. כבר לפני כניסתה של שנת תשפ"ב הובלנו כאן נטיעה של למעלה מ-6000 עצים. הקדמנו את הטיפול בכל מיני מפגעים אפשריים, והאצנו סיום של פרויקטים רבים בתחום הגינון. השינוי כלל גם החרגה זמנית של הקריטריונים לקבלת טופס 4, כך שבשנת השמיטה הגינון לא יהיה חלק מהדרישות לקבל אישור כניסה לבניין.

"גם לאורך שנת השמיטה, העבודה לא פסקה לרגע. היה צורך במתן מענה לצרכים שעלו מהשטח ולפניות של תושבים. זו הסיבה שחיברנו בין מוקד 106 של העירייה לבין בית המדרש של הרב אפרתי, וזאת על מנת לספק תשובות לשאלות שהגיעו מהשטח".

לאחר מכן עלה לשאת דברים רבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, שפירט על החשיבות המיוחדת של שמירת השמיטה כהלכתה ובהידור. "לראשונה ירושלים שמרה שמיטה בהידור ובלי מחלוקות, כאשר הייתה הקפדה להוכיח כבל עם ועולם שירושלים פלטרין של מלך מהדרת במצוות השמיטה". רבה הראשי של ירושלים שיבח את העשייה המבורכת שכללה הערכות לפני שנת השמיטה, ומתן מענה לאתגרים לאורך השנה כולה, כאשר בזכות הפעילות שאותה הוביל ראש העיר יחד עם עובדי העירייה ירושלים שמרה על שמיטה כהלכתה.

את משא הכבוד נשא הגאון הרב יוסף אפרתי ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות שסקר את שמירת השמיטה בירושלים לאורך השנים והכריז: "לא היה דבר כזה בירושלים ששנת השמיטה נשמרה בהידור כה רב. אם יש משהו שאני מקנא בראש העיר משה ליאון היא בזכות הגדולה שלו על שמירת השמיטה בירושלים בהידור רב".

לאחר מכן קראו הרבנים לראש העיר משה ליאון והעניקו לו את תעודת ההוקרה המרכזית ובירכו אותו שימשיך לנהל, לטפח ולקדם את העיר ירושלים כפי שהוא עשה בשלוש השנים האחרונות. מיד לאחר מכן נקראו בכירי העירייה שהובילו את שמירת השמיטה וקיבלו את תעודות ההוקרה מידי הרבנים וראש העיר שהודו להם על מאמציהם לשמירת השמיטה בעיר הקודש. 

עיריית ירושלים שנת השמיטה משה ליאון הרב יוסף אפרתי הרב שלמה משה עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד