כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
יתרון בהצבת דמות חרדית

כתב הציונות הדתית בטור מיוחד: "את הדתות לתת לחרדים"

כתב הציונות הדתית באתר 'בחדרי חרדים' פרסם טור בעלון 'מצב הרוח' של המגזר. בטור כתב יאיר כלפה כי יש יתרון בכך שמשרד הדתות יהיה דווקא אצל שר חרדי. "באופן כללי יש גם יתרון בהצבת דמות חרדית כשר דתות - דרך כך החרדים מתקרבים יותר לציונות ולמדינה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

ש"ס צריכה להיות במשרד הדתות. לא רק בגללה, אלא כדי שמפלגת 'הציונות הדתית' לא תחזיק בו. כך במאמר שפרסם כתב הציונות הדתית באתר 'בחדרי חרדים'.

המאמר המלא: ראשית, נדמה שהדרישה של סמוטריץ' למשרד היא לא יותר מאשר כלפי חוץ, לא נלחם עליו כמו בקרב על התיקים הגדולים (אפילו לא דרש רוטציה, או סגן שר) אלא השתמש בו כקלף מיקוח על האוצר. אפשר לאהוב או לא את מה שעשה מתן כהנא, אבל הוא לפחות באמת רצה את התפקיד.

מעבר לכך, השינוי הנדרש במשרד לא יכול לקרות בממשלה הנוכחית, כשש"ס בתוכה ופוקחת עין על כל מינוי ושינוי שמתבצע. מה ההבדל אם יהיה שר מהמגזר במשרד? הכיפות של המינויים במועצות דתיות יתחלפו? לא צריך להחזיק במשרד בכוח, רק כדי לנפנף בו ולהצהיר ש"ניצחת את החרדים".

באופן כללי יש גם יתרון בהצבת דמות חרדית כשר דתות - דרך כך החרדים מתקרבים יותר לציונות ולמדינה, אם זה במינויים או באחריות הדתית שמועצמת. ניתן לראות דוגמא את ש"ס, שהחזיקה בתיק שנים ומתקרבת יותר ויותר למסורתיים ולציונות, ואף במהלך הקמפיין שלה במערכת הבחירות האחרונה הפיצה סרטון על המדינה שנראה כאילו נלקח מהקמפיין של הציונות הדתית.

הוויתור על התיק אינו אומר כמובן שהציונות הדתית צריכה לוותר על חלוקה שווה בבחירת רבני ערים ורב ראשי בפרט, שם באמת חשוב שיהיה גם ייצוג לעולם התורה הדתי-לאומי, שזה מה שצפוי להיות מסוכם, אך זו לא הסיבה לדרוש משרד שאתה לא יכול לשנות בו הרבה וממילא לא "מת" לקחת אותו.

מצב הרוח הציונות הדתית ש"ס שר הדתות משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד