כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הרצח בחולון

הבריונות בכבישים: יותר מ-80% מהנהגים נחשפו לאלימות

הרצח של יורי וולקוב בחולון מצטרף לשורה של אירועי אלימות קשים בכבישים. מסקר שערכו בעמותת 'אור ירוק' בחודש אוגוסט עולה כי 1 מכל שני נהגים נתקל בקטטה, 80% נחשפו לאלימות מילולית ותנועות מאיימות

הבריונות בכבישים: יותר מ-80% מהנהגים נחשפו לאלימות
אילוסטרציה צילום: pixabay

האלימות בכבישים נעשית מטרידה יותר ויותר את אזרחי ישראל שומרי החוק הישרים וההגונים. מקרה הירצחו של יורי וולקוב במהלך ויכוח עם רוכב אופנוע שביצע עבירת תנועה ותועד על ידי אשתו - מדגיש עד כמה מסוכן נהיה פשוט לחצות כאן בישראל את הכביש או להיות אזרח הגון ולדרוש מעבריין לישר את דרכיו ולא לסכן את משתמשי הדרך.

חוצה את הכביש ונדקר על ידי רוכב אופנוע

המקרה הזה מצטרף לאירועים אלימים נוספים שהתרחשו בחודשים האחרונים בכבישי ישראל והנה כמה דוגמאות מזעזעות: הקטטה באיילון, שבה הטיח רוכב אופנוע את קסדתו באדם אחר עד שאיבד את הכרתו. התקיפה האלימה בחולון - שם נהג יצא מרכבו באמצע הכביש ותקף אדם אחר באלימות קשה, והאירוע המפחיד בכבישי הגליל - אדם בן 71 שאיים במצ'טה על הורים וילדים ברכבם.

בכל האירועים האלה הוגשו כתבי אישום נגד התוקפים. העיתונאית הדס גרינברג מציינת ב'כאן 11' כי מתחילת השנה נפתחו בסך הכל 1,367 תיקים במשטרה בגין עבירות אלימות גופנית בכבישים. עלייה של יותר מ-10% מבשנה שעברה. אבל צריך להבין, הנתון הזה חלקי בלבד, כי במרבית המקרים המשטרה כלל לא מעורבת היות ולא כל הנפגעים מגישים תלונה.

התקרית בנתיבי איילון/ע\"פ סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אלו הנתונים שעולים מסקר שערכו בעמותת "אור ירוק" בחודש אוגוסט האחרון:
• אחד מכל שני נהגים העידו שנתקלו בקטטה בכביש לפחות פעם אחת בשנה החולפת.
• 80% מהנשאלים דיווחו שנחשפו לאלימות מילולית ותנועות מאיימות.
• יותר מרבע מהנהגים נתקלו ביותר משישה מקרים דומים בשנה האחרונה.

רובם המוחלט של הנשאלים סיפרו על רכב שחתך רכב אחר, נצמד אליהם או צפר בכוונה ובאגרסיביות. אלו בדיוק האירועים שעשויים להסתיים באלימות קשה - ואפילו קטלנית כמו שראינו במקרה של וולקוב.

אפשר לדבר על פתרונות שונים לתופעה הזו, בראשם הגברת האכיפה המשטרתית, יותר חינוך והסברה, והחמרת הענישה - והאמת היא שכולם נחוצים כאן, כדי שאנשים לא יפחדו מהפעולה הבסיסית - לעלות על הכביש. נראה שלשר לביטחון הפנים הבא איתמר בן גביר ישנה משימה נוספת חשובה - למגר את הבריונות והאלימות בכבישי ישראל. 

אלימות בכביש בריונות בכביש נהג משתולל בכביש אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד