י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נבזות וגזענות

בית קברות הושחת עם צלבי קרס ותמיכה בקניה ווסט

עשרות מצבות בבית קברות יהודי בארה"ב הושחתו עם גרפיטי אנטישמי, כולל צלבי קרס, ומילים בעד הזמר האנטישמי קניה ווסט. 16 צלבי קרס רוססו ולפחות אחד כוסה עם הודעה "קניה צדק" בשגיאות כתיב

בית קברות הושחת עם צלבי קרס ותמיכה בקניה ווסט
אחת המצבות שהושחתו צילום: StopAntisemitism

עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי באילינוי הושחת עם צלבי קרס, שכללו תמיכה בקניה ווסט האנטישמי. המשטרה מסרה כי 39 מצבות הושחתו עם צבע אדום בוהק בבוקר יום שני בבית העלמין היהודי שבפרברי שיקגו. 16 צלבי קרס רוססו ולפחות אחד כוסה עם הודעה "קניה צדק" בשגיאות כתיב.

קניה ווסט הוא זמר אנטישמי שאיים להרוג שלושה יהודים בפוסט מסית בטוויטר לפני מספר שבועות, פוסט שבהמשך נמחק על ידי טוויטר. הזמר הושעה מהרשתות החברתיות לתקופה, אך המשיך להסית בראיונות לתקשורת.

"אין לנו מילים לקלקול ולרוע הזה", פרסם ארגון "לעצור את האנטישמיות" StopAntisemitism לצד תמונה של אחד המצבות שהושחתו. "זאת לא הפעם הראשונה שבה דבריו האנטישמיים גרמו לעליה באנטישמיות", אמר דיוויד גולדנברג, מנהל הליגה האזורית נגד השמצה לערוץ ABC7. "זה חייב להיחקר כפשע שנאה, זה גועל, עלינו לזכור שזהו מרכיב שוליים בחברה שלנו, ואנחנו הרבה יותר מהם. אז עלינו להיות יותר חכמים מהם. אנחנו צריכים להיות אגרסיביים בדיוק כמוהם ואנחנו צריכים להיות יותר רועשים מהם, וככה להילחם בחזרה".

בהצהרה לתקשורת אמרה ראש עיריית ווקגאן אן, טיילור: "אני מוטרדת וכועסת מאוד מהתמונות מלאות השנאה בהן נראו מצבות מרוססות בבית הקברות היהודי, כאשר מקרים כאלה מתרחשים, כל הקהילה שלנו סובלת, אני מקווה שהשוטרים שלנו יאתרו מיידית את מבצעי המעשה הנתעב הזה ויעמידו אותם לדין, ואני מציעה את תמיכתי המלאה לאלה שנפגעו ישירות מהוונדליזם הזה".

 

אנטישמיות בארה"ב השחתת קברים חילול בתי קברות קניה ווסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}