ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
המחאה נמשכת

איראן: שוטרים פתחו באש בתחנת המטרו והיכו נשים ברכבת

בתיעוד מטהרן נראים אנשים רצים ליציאות של המטרו, ושוטרים עם אלות מכים נשים בתחנה. בתחנות מטרו ותחבורה ציבורית ישנם לעתים קרובות שוטרים ממשטרת המוסר שמכים נשים כי הן לא עומדות בתקן האכזרי של החוק

איראן: שוטרים פתחו באש בתחנת המטרו והיכו נשים ברכבת
שוטר עם אלה בתחנת המטרו צילום: צילום מסך

כוחות הביטחון האיראניים פתחו באש לעבר אנשים בתחנת המטרו בטהרן, והכו נשים שלא לבשו כיסוי שיער. ההפגנות על מותה של הצעירה מחסה אמיני בת 22 כי לא לבשה חיג'אב ממשיכות זה החודש השלישי ברציפות. בתיעוד מהרשתות החברתיות נראים נוסעים רצים לכיוון היציאות, כאשר רבים מהם נופלים ונרמסים, לאחר שהמשטרה פתחה באש על רציף צפוף. שוטרים תועדו דרך חלונות רכבת צועדים ונכנסים לקרונות ומכים נשים באלות.

שוטרים מכים נשים בתחנת רכבת
מחסה אמיני, איראנית בת 22 ממוצא כורדי, מתה במעצר של משטרת המוסר ב-16 בספטמבר לאחר מעצרה בגין הפרה של קוד הלבוש הנוקשה לנשים באיראן.

ההפגנות התגברו בימים האחרונים, כאשר מארגני המחאה קראו לשלושה ימי פעולה להנצחת "נובמבר העקוב מדם" של 2019, אז מאות מפגינים נהרגו במהלך הפגנות נגד העלאת מחירי הדלק.

"אנחנו נילחם! אנחנו נמות! ניקח בחזרה את איראן", ניתן היה לשמוע עשרות מפגינים צועקים סביב מדורה ברחוב בטהרן. כמו כן תועדו המפגינים צועקים סיסמאות ומעלים באש כיסויי ראש בתחנות המטרו. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי שישה בני אדם מתו ברחבי המדינה בעימותים ביום שלישי לילה.

יותר מ-300 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון האיראניים במהלך חודשיים של הפגנות, כך לפי ארגון זכויות האדם איראן שבסיסו באוסלו נורבגיה. הארגון טוען, כי 15,000 בני אדם נעצרו, נתון שהרשויות באיראן מכחישות.

איראן הפגנות באיראן משמרות המהפכה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}