כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מתיחות בטחונית בשומרון

חמאס מעודד לפיגועי חקיינות; צה"ל מגביר כוננות בימים הקרובים

מאז הפיגוע הרצחני באריאל, מעודד ארגון חמאס את צעירי המגזר לצאת ולחקות את מעשיו של המחבל ובהשראתו. בצה"ל חוששים מפיגועי חקיינות לאור הצלחתו של המחבל המתועב אתמול ומתגברים כוחות בגזרת איו"ש |  לדברי הגורמים, היא לערער את יציבות הרשות הפלסטינית 

חמאס מעודד לפיגועי חקיינות; צה"ל מגביר כוננות בימים הקרובים
זירת הפיגוע באריאל צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לאחר הפיגוע הרצחני באריאל, צה"ל הנחה את כלל הכוחות באוגדת איו"ש להגביר כוננות ב-72 השעות הקרובות מחשש לפיגועי חקיינות והשראה עבור צעירים פלסטינים. גורמים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים אמרו ל'כאן חדשות' כי חמאס מנצל את הפיגוע כדי לעודד את אותם פיגועי השראה, בין היתר על ידי קמפיין ויראלי ברשתות החברתיות והפצת תיעודים של דקירת הנרצחים.

לדברי הגורמים, המטרה של חמאס בצעדים אלו היא לערער את יציבותה של הרשות הפלסטינית ואת הלגיטימציה הציבורית שלה. זאת, אחרי שבשלושת השבועות האחרונים הצליחה הרשות הפלסטינית להנמיך את הלהבות בשטח, בעיקר סביב העיר שכם, שם פורק באופן ניכר ארגון הטרור "גוב האריות". באוגדת איו"ש הופתעו מהאירוע, שהגיע בזמן ירידה במספר הפיגועים וההתראות, והשעות הקרובות יקבעו אם פנינו שוב להסלמה.

חיילי צה"ל בזירת הפיגוע | צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90.

שעות לאחר הפיגוע הרצחני, דובר חמאס, חאזם קאסם הגיב לפיגועי הדקירה בשומרון ואמר שהצעירים המתקוממים בגדה המערבית מכים שוב ומפתיעים את הכיבוש פעם נוספת בפעולה בהתנחלות אריאל שמהווה את אחד ממוקדי הטרור הישראלי בגדה, לשון ההודעה. עוד אמר קאסם כי "הפעולה ממחישה שהנוער המורד ממשיך באינתיפאדה המבורכת בהגנה על מסגד אל-אקצא".

ארגון חמאס ביכה את מותו של המחבל מהפיגוע באריאל וכינה אותו "פעולה טבעית על פשעי הכיבוש נגד עמנו ומסגד אל-אקצא". בהודעה מטעם הארגון נכתב כי "השהיד הגיבור ביצע היום פעולה הרואית והרג שלושה מתנחלים ופצע אחרים, זו תגובה על שפיכת דם בני עמנו". חמאס מסר תנחומיו למשפחת המחבל ולעם הפלסטיני וקרא לצעירים הפלסטינים ללכת בעקבות המחבל "ולנהל קרב מול האויב, להגן על בני עמנו ולהתקומם למען ירושלים ומסגד אל-אקצא ולתקוף בכל האמצעים את חיילי הכיבוש ומהמתנחלים", לשון ההודעה.

עוד בנושא:

מתחקיר הפיגוע עולה כי סמוך לשעה 09:30 בבוקר (שלישי) דקר מחבל חמוש בסכין מאבטח בכניסה לאזור התעשייה אריאל, משם רץ רגלית לתחנת הדלק הסמוכה ודקר אזרחים. הוא הצליח לגנוב רכב ממונע, נסע לכביש 5 ושם דרס אדם שעמד בצד הדרך, התנגש בכלי רכב, נורה ונהרג.

בצה"ל אמרו שהפיגוע היה צריך להסתיים כבר בעמדת הש.ג. בחיסול המחבל, זמן קצר אחרי ששלף את הסכין - ולא בירי באוויר, מה שאפשר לו להמשיך במסע הרצח. בתחקור ראשוני עלה שהמאבטחים, שהיו אמורים לבדוק אישורים מתוך העמדה המוגנת, עמדו בחוץ.

בפיגוע נרצחו תמיר אביחי הי"ד, בן 50 מקריית נטפים ואב לשישה ילדים, מיכאל לדיגין הי"ד, תושב בת ים בן 36 ואב לשניים, ומוטי (מרדכי) אשכנזי הי"ד, בן 59, נשוי ואב לשלושה וסב לשני נכדים. בבית החולים בילינסון מאושפזים שלושה פצועים מהפיגוע, שניים מהם במצב קשה אך יציב ואחד במצב בינוני.

ארגון חמאס מחבל חמאס פיגוע באריאל פיגוע דקירה כוננות מוגברת כוננות שיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד