ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
האם חרדי ישמש יו"ר כנסת?

דיווח: ההצעה המפתיעה של נתניהו לאריה דרעי

בעקבות הפלונטר הפוליטי, מדווח הערב כי נתניהו הציע ליו"ר ש"ס דרעי לכהן כשר הביטחון החרדי הראשון בישראל ולהעניק לסמוטריץ' את האוצר. במקביל נרשם נתק בין נתניהו לסמוטריץ' | ובינתיים מתגבשת תכנית למנות יו"ר כנסת חרדי באופן זמני עד להשבעת הממשלה

דיווח: ההצעה המפתיעה של נתניהו לאריה דרעי
נתניהו, דרעי ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כדי לפתור את הפלונטר הקואליציוני, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ניסה לשכנע היום את יו"ר ש"ס דרעי לוותר על משרד האוצר, ולהיות שר הביטחון. 

בינתיים מדווח על נתק בין נתניהו לסמוטריץ' וראשי יהדות התורה בנוגע לתיקים, כשההתמקדות העיקרית כרגע היא פיתרון סוגיית תיקי האוצר והביטחון. לפי הדיווח סמוטריץ' התבטא היום בשיחה סגורה ואמר שהוא מעדיף את משרד האוצר על הביטחון ואולי מכך נובעת ההצעה של נתניהו לדרעי לקחת את משרד הביטחון כמי שיש לו ניסיון וידע בטחוני רב בהיותו ותיק השרים שישב בישיבות קבינט שנים רבות.

בסביבת נתניהו מעריכים שבשבוע הקרוב המשא ומתן לא יתכנס לסיכומים ובינתיים שוקלים להחליף לכל הפחות את יושב ראש הכנסת הנוכחי מיקי לוי מ'יש עתיד'. כאשר שני שמות עולים כמועמדים לשמש כיו"ר הכנסת הזמני והם אריה דרעי ומשה גפני ולא מועמד מן 'הליכוד' כדי לא לרמז על הצהרת כוונות ולגרום למהומות מיותרות בתוך המפלגה.

באם ייבחר גפני לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני, בשל היותו ותיק חברי הכנסת כיום, הוא עשוי לקבל תמיכה נרחבת גם מצד 'הרשימה המשותפת' בגלל הקשר הלם שהוא מתחזק עם יו"ר הסיעה אחמד טיבי.

מחר בשעה 16:00 יושבעו אמונים 120 חברי הכנסת שנבחרו לכנסת ה-25 ויתכן כי כבר מחר יוחלף יו"ר הכנסת היוצא באחד מאנשי הקואליציה המתגבשת.

שר הביטחון שר האוצר יו''ר הכנסת בצלאל סמוטריץ משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד