כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
'ואהבת את הגר'

עלה לתורה בהתרגשות: שבת חתן לגר מפולין

החתן בן 42 מפולין והכלה בת 37 מברזיל • שניהם נולדו והתחנכו כנוצרים וכעת הם מתחתנים כיהודים • המדקדקים במצוות מתרגשים מהזדמנות לקיים הכנסת כלה, צדקה לעניים וגם 'ואהבת את הגר' – בתרומה אחת בודדת

עלה לתורה בהתרגשות: שבת חתן לגר מפולין
ספר תורה צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

החתן והכלה נולדו בשני קצוות שונים של העולם, כל אחד בתרבות שונה עם שפה שונה וסגנון חיים שונה לחלוטין, וכעת אחרי עשרות שנים שבמהלכן כל אחד מהם עבר מסלול מאתגר במיוחד בפני עצמו, הם מקימים בית נאמן בישראל, בירושלים עיר הקודש.

לסיוע לגרי הצדק, החתן והכלה>>>

בשבת שעברה, עלה לתורה החתן גר הצדק הרה"ג ר' מאיר יואל לייכטאג בן ה-42, שעלה לארץ לפני כשבע שנים לאחר התלבטות קשה מאוד, כשבמהלך לימודי הכמורה שלו בוורשא בירת פולין, הוא נחשף לתורת ישראל, והרגיש משיכה עצומה לחקור ולהעמיק בה.

עוד לפני שהתגייר החל הצעיר הפולני לעסוק רבות בלימוד ספרי הקודש. הוא למד את השפה העברית, ובהמשך למד לשוחח גם באידיש. עד מהרה החל לשקוע מבוקר ועד ליל בעיון בספרים, ולאחר שהתגייר הפך לתלמיד חכם משכמו ומעלה, שמיודעיו ומכריו מעידים עליו כי הוא ירא ושלם, מסתפק במועט ואין לו בעולם אלא ד' אמות של תורה והלכה.

בשנים האחרונות הוא גר בקיצון צר וצפוף, מלא ספרים, מיטה, שולחן קטן וכסא. את הבגדים הוא היה מכבס ביד, ואת הארוחות היה סועד בהכנסות אורחים כאלו ואחרות. חי חיים של רוחניות וטהרה, עולה ומתעלה במעלות התורה והיראה.

הכלה נולדה לפני 37 בברזיל, אז היא נקראה אנטוניה פרנסיסקה, כיום היא עונה לשם שרה בתיה פאצער.

אמה היתה אלכוהוליסטית חסרת תקנה, ואביה היה עני מרוד. מגיל צעיר מאוד החל האב לסחור בה, והיה מוכר אותה למשפחות שונות שם היתה משמשת כשפחה, למשך תקופות ארוכות. את כל שנות הילדות והנעורים העבירה כשפחה, עד שבגיל 18 היה מי שריחם עליה והבריח אותה לשווייץ. בהמשך נחשפה לעולמה של חסידות ברסלב, החלה לברר ולהעמיק ומכאן הגיעה ללימודי יהדות שבסופם התגיירה וקיבלה על עצמה עול תורה ומצוות.

בעשרת ימי תשובה הם נפגשו לאחר שאנשים טובים משני הצדדים התאמצו למצוא להם שידוך. הצלחת נשברה לקול מצהלות החברים המועטים, ובתאריך כ"ב בחשוון הם יתחתנו באולם 'בנות ירושלים' בשכונת מאה שערים, בחתונה צנועה ופשוטה.

בני הזוג נאלצים להיעזר בתרומות עבור כל הוצאות החתונה מהבסיס הפשוט ביותר ועד יחידת הדיור הקטנה והפשוטה שנמצאה עבורם למגורים זמניים בשכירות.

הכלה כבר הצהירה כי היא תמשיך לעבוד במלאכת הניקיון, כדי שבעלה יוכל להמשיך ולשקוע בתורה ובעבודת ה'. הוא אומר כי ייתכן שיפנה לכתוב תפילין ומזוזות בחלק מועט משעות היום כדי לסייע לה בפרנסה.
הציבור מתבקש לסייע לבני הזוג החתן והכלה, ולקיים בתרומה אחת מצוות רבות, ובראשן מצוות "ואהבת את הגר", מצוות הכנסת כלה ומצוות צדקה.

ובזכות המצווה יקוים בתורמים מה שהבטיח הקב"ה למסייעים לגר ליתום ולאלמנה: "אם אתה משמח את שלי – אני משמחל את שלך!".

לסיוע לגרי הצדק, החתן והכלה>>>

גר צדק קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד