ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
ומי פטורים מתשלום?

מפת 'שערי גוש-דן' נחשפת: כמה תעלה נסיעה מירושלים לבני ברק?

משרד האוצר פרסם את מיקומי השערים בכניסות לגוש דן, כשהנוסעים בכביש בשעות העומס ייאלצו לשלם כמעט 40 ש"ח כל יום | על פי התוכנית, אזור גוש דן יחולק לשלוש טבעות כשהפנימית ביותר היא היקרה ביותר | אופנועים ובעלי תו נכה יהיו פטורים מהמס | המפה המעודכנת

מפת 'שערי גוש-דן' נחשפת: כמה תעלה נסיעה מירושלים לבני ברק?
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משרד האוצר מפרסם את נקודות הציון למיקום השערים שבהם ייגבה תשלום מס הגודש בגוש דן. נקודות הציון פורסמו באתר החקיקה הממשלתי, ושם נכתב כי "מוצע בצו זה לקבוע את המקומות בהם יוצבו השערים. מיקום השערים המדויק נקבע בהתאם להוראות סעיף 8 לחוק ועל בסיס שיקולים תפעוליים, לרבות קירבה מירבית לטבעת הגודש, אפקטיביות זיהוי מספרי רכב, מגבלות הנדסיות ותכנוניות וכיוצא באלה".

במילים פשוטות, בשנים הקרובות (בהנחה והממשלה החדשה שתקום לא תבטל ותעקר את התוכנית), כל מי שייסע לגוש דן וייצא ממנו ברכב פרטי בשעות העומס יצטרך לשלם על כך, והסכום עלול להגיע עד 37.5 שקלים ביום.

תוכנית האוצר פורסמה לפי נקודות ציון, 'בחדרי חרדים' תרגם את הנתונים למפה מעודכנת

 

לפי התוכנית, גוש דן יחולק לשלוש טבעות - פנימית, אמצעית וחיצונית - שישמשו כאזורי תשלום שונים. שיעורי התשלום ייקבעו ביחס לחצייה של כל טבעת, כאשר התשלום יושפע משעות העומס.  כאשר בנסיעה לעבר הטבעת הפנימית בין השעות 10:00-6:30 ייגבה תשלום של 5 שקלים על נסיעה דרך הטבעת החיצונית, 10 שקלים בטבעת האמצעית ו־10 שקלים נוספים בטבעת הפנימית עצמה.

בנסיעה לכל כיוון בין השעות 19:00-15:00 ייגבה תשלום של 2.5 שקלים על נסיעה בטבעת החיצונית, 5 שקלים לטבעת האמצעית ו־5 שקלים נוספים לטבעת הפנימית. התשלום המקסימלי ליום לרכב פרטי יעמוד על 37.5 שקל. לדוגמה, רכב שייסע מירושלים למרכז תל אביב בשעות הבוקר ישלם כ־25 שקל משום שיעבור בכל הטבעות.

על מנת להקל על תושבי גוש דן, הוחלט כי במצב שבו אדם יצא ונכנס מאותו אזור בטווח של עד חצי שעה, הוא לא יחויב במס. בנוסף, רכבים דו גלגליים, אוטובוסים, רכבי חירום, בעלי תו נכה, מוניות נגישות, רכבי גרר ומוניות שירות יהיו פטורים מתשלום. מוניות "ספיישל" ישלמו רק מחצית מסכום המס, שיגולגל על הנוסע, אך לא תחול עליהן תקרת הסכום היומית. בנוסף מנגנון האגרה יהיה "מנגנון לומד".

עוד נקבע, כי סכומי אגרת הגודש ישתנו בהתאם להצלחת המיזם: אם מהירות הנסיעה הממוצעת בתוך מוקדי הגודש תהיה איטית יותר, המס יעלה בעד 15%. אם מהירות הנסיעה תהיה גבוהה יותר, כלומר המיזם יצליח, שיעור המס יופחת בעד 15%.

גוש דן עומסי תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד