י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הייתם קונים?

האייפון המתקפל הראשון הושק בסין והוא לא שייך לאפל | צפו

כ-200 מהנדסים סיניים עמלו ובסוף הצליחו לייצר אייפון מתקפל | על מנת שלא להתחיל מאפס את ייצור המכשיר, המהנדסים לקחו גוף של סמארטפון מתקפל בשם Motorola Razr משנת 2019 ולתוכו השתילו את רכיבי האייפון | צפו

האייפון המתקפל הראשון הושק בסין והוא לא שייך לאפל | צפו
האייפון המתקפל שנוצר ע"י הסינים צילום: מתוך הסרטון

המכשירים המתקפלים הראשונים מבית אפל (Apple) אינם צפויים להגיע לשוק עד 2024 לפחות, אך יוטיובר סיני השקיע לא מעט זמן ומאמץ בכדי להעניק לעולם הצצה ראשונה לאופן שבו מכשיר iPhone מתקפל עשוי להיראות ולפעול.

על פי הסקירה באתר TGspot, הפרויקט המורכב כלל פירוק של מספר מכשירי iPhone X, והרכבת הרכיבים מחדש בתוך המארז של מכשיר ה-Razr המתקפל מבית מוטורולה (Motorola). הדרך לשם לא הייתה קלה, עם לא מעט תקלות ותאונות בדרך, וגם ניסיון שלא צלח להרכיב את ה-iPhone המתקפל בתוך מארז מכשיר ה-Galaxy Z Flip של סמסונג (Samsung). רכיבים מסוימים דרשו גם הדפסת תלת-מימד ייחודית.

 על פי הדיווחים שלהם נראה שהרכיב הכי בעייתי בפרויקט הזה היה המסך. לדבריהם הם השתמשו והרסו 37 מסכים עד אשר הגיעו לפתרון שעובד בצורה תקינה. מרבית הפעמים המסך פשוט נשבר בקיפול ולעיתים אפילו התרסק לחלוטין תוך כדי ניסיון הרכבה וקיפולו בגוף החדש.

בסרטון רואים את כל תהליך הייצור שלהם ואת הניסיונות הרבים שהם עברו. נראה שהיו להם רגעי שבירה רבים כולל מצב שהם פשוט סיימו את התקציב שהיה להם לפרויקט הזה.

אולם התוצאה הסופית, כפי שניתן לראות בסרטון, היא מכשיר iPhone מתקפל שמיש לחלוטין המריץ את מערכת ההפעלה iOS כרגיל. כמובן שתדרשנה התאמות תוכנה נוספות בכדי להבטיח תאימות מלאה למסך המתקפל, אך לכל הפחות ניתן לראות את הפוטנציאל הרב שבתצורה זו, בעיקר בעת צילום תמונות סלפי.

ה-iPhone המתקפל שנוצר במהלך הניסוי זכה לכינוי iPhone V. לא ברור האם בכוונתו של היוצר המוכשר למכור אותו, או להרכיב עוד כמה.

iPhone (אייפון) אפל (Apple) טלפונים מתקפלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}