כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
קרב המוחות

האינטרס המשותף של נתניהו ודרעי והמטרה האמיתית של סמוטריץ // פרשנות

איש לא צפה שהגוש הכה מאוחד ייקלע למאבקים על תיקים ועל מימוש הבטחות בחירות. אולם בין הקודקודים שינהלו את המדינה בארבע השנים הקרובות מתנהל קרב מוחות כשכל צמד מושך לכיוון שלו למימוש האינטרסים שלו | אז מי ינצח בקרב והאם דרעי יהיה באוצר וסמוטריץ בביטחון?

האינטרס המשותף של נתניהו ודרעי והמטרה האמיתית של סמוטריץ // פרשנות
סמוטריץ / נתניהו / דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שיכור ניצחון מההישג הפוליטי המרשים בבחירות עם 11 מנדטים יושב אריה דרעי בימים אלה בביתו בהר נוף ונחלץ כמו בהזדמנויות קודמות לסייע לחברו משכבר הימים, בנימין נתניהו. המטרה המשותפת: להותיר את סמוטריץ' במשרה ממשלתית דרג ב'.

קרב התפקידים כמו גם פסקת ההתגברות פותח חזית בגוש הימין ומייצר לו צירים שעד לפני שבוע לא היינו מאמינים שיגיעו לעולם. דרעי מתעלם מגפני וכבר הקים ציר עם גולדקנופף, ואילו גפני מנהל ציר יחד עם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, היינו כחולמים...

הצמד החדש, דרעי וגולדקנופף.

דרעי כמו חבר טוב נחלץ לעזרת נתניהו והפתיע עם דרישה להתמנות לשר האוצר, כאדם חכם דרעי מבין שהוא צריך משרד שמשרת את הבוחרים שלו ולא משרד על שמשרת את חבריו לממשלה. וגם; בתקופה של משבר כלכלי עולמי, גם הכלכלן הבכיר ביותר יסיים את הקדנציה במשרד עם ציון "נכשל" מהציבור ודרעי מבין זאת היטב.

אך דרעי נחלץ אמור לעזרת נתניהו ודורש את האוצר כדי למנוע מסמוטריץ' לקבל את התפקיד, ואם המהלך ייצלח, נתניהו יאמר לסמוטריץ': "אני לא יכול לומר לא לאריה, ולא רוצה לומר גם לך לא, בוא נסכם כפשרה בין כולם שהתיק יישאר בליכוד".

סמוטריץ' גם כן כבר התגלה מזמן כאדם נבון ואף יותר מבין היטב את הסכנות הטמונות בלקיחת תיק האוצר והסיכויים האפסיים שיקבל את התפקיד, אך הוא ממשיך להתעקש כי המטרה היא לא האוצר, סמוטריץ׳ ישיב לנתניהו "מקבל את הפשרה, ולכן אני מוכן להתפשר ולקחת במקום את תיק הביטחון". נתניהו לא יוכל לומר לשותפו הבכיר "לא" פעמיים, ולכן יתן לו את מבוקשו.

גפני וסמוטריץ' השבוע.

נסכם: לא סמוטריץ' ולא דרעי מעוניינים באמת באוצר, בין כה הם ישלטו בממשלה באופן מאסיבי, סמוטריץ' רוצה את הביטחון ולכן מתעקש על האוצר, דרעי סך הכל נחלץ לעזרת חבר כפי שעשה בשנים האחרונות ששמר על הגוש למרות שהטיל ספק אם נתניהו ינצח שוב אי פעם.

ולא צריך להמתין במתח לראות באיזו טובה ישיב נתניהו לחברו דרעי, כי גם את זה זכינו לראות בשידור חי בימים האחרונים. דרעי שתלוי ועומד בידי בג"צ מבקש להעביר מסר מפויס כדי שאלה לא יתנקמו ויפסלו אותו מלכהן כשר.

כחבר טוב מתעקש נתניהו שלא לכלול את פסקת ההתגברות בהסכמים, לפחות לא בשלב הראשון. הדברים כנראה לא נאמרים אך ייתכן וזו המטרה, נחכה שדרעי יקבל את האישור מבג"צ לכהן כשר ואז נתניע את ה-D9.

איך יסתיים קרב המוחות אתם שואלים? אז הנה לכם הכיף בפוליטיקה, קחו פופקורן ותהנו מההצגה הכי הטובה בעיר.

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו פסקת התגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד