כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עליית המחירים תמנע?

רמי לוי מצטרפת לחרם: אלו המותגים שיורדים מהמדפים

רשת "רמי לוי" מצטרפת הבוקר לשופרסל ורשתות נוספות שמסרבות להעלות מחירים ומודיעות על מחסור צפוי של מוצרי יוניליוור | שלטים שנתלו ברשת הודיעו כי "בשל אי הסכמות של רשת 'רמי לוי' לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי הספק" - הרשימה המלאה

רמי לוי מצטרפת לחרם: אלו המותגים שיורדים מהמדפים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רשת "רמי לוי" מצטרפת היום לשופרסל ורשתות נוספות שמסרבות להעלות מחירים וצפויות להוריד את מהמדפים את מוצרי יוניליוור. הבוקר (שני) נתלו ברשת שלטים עם הודעה לפיה "בשל אי הסכמות של רשת 'רמי לוי' לעליית מחירים, ייתכן מחסור במוצרי הספק".

בשלטים הופיע לוגו המוצרים השונים, בהם בדין, בייגל-בייגל, שטראוס, פתית, תלמה, סולרו, מגנום, קליק, כיפלי ודאב. גם ברשת "גוד פארם" נתלה שילוט דומה, אולם ללא פירוטו המותגים השונים.

בכך מצטרפת 'רמי לוי' לרשתות המזון שופרסל, ויקטורי, יינות ביתן ואושר עד שכבר הודיעו כי הן מחרימות את יבואנית המזון יוניליוור בשל סירובם לעצור את עליית המחירים. בנוסף לכך סופר פארם הודיעה כי תצטרף לחרם הרשתות ותחרים את קימברלי קלארק (חוגלה) ואת מוצרי הנייר של סנו.

על פי ניתוח באתר 'כלכליסט', יוניליוור היא הספק שלרשתות הכי קל לוותר עליו, בשל מיעוט המוצרים שלה ששולטים בקטגוריות כמו קורנפלקס אלופים עם 85% מהמכירות בקטגוריה, מיונז תלמה עם 50.9%, או חטיפי שוקולד קליק עם 34% מהמכירות, ושהצרכן מתקשה לוותר עליהם. ברשתות, שמנהלות את האירוע הנוכחי, לא מתחייבים למשך כמה זמן הן ייאבקו בעליות המחירים של יוניליוור. טענתן היא שמאבק כזה, כנגד מספר ספקים גדולים, לא יהיה אפשרי מבחינתן.

אלא שאסור לקבל את הטיעון הזה וחייבים לזכור שגם לספקים תלות של ממש ברשתות השיווק הגדולות, נוכח נתח השוק המצרפי שלהן המוערך בכ־54%.

חברת דיפלומט שאמורה היתה להפסיק לספק סחורה כבר בשבוע שעבר, נמנעה עד כה מצעד קיצוני של עצירת סחורה מתוך הבנת הנזק הכלכלי שיגרם לה. כחברה ציבורית, תצטרך דיפלומט לדווח על צעד כזה לבורסה והפגיעה במניה עלולה להיות קשה יותר משחיקת הרווחיות שהיא מתמודדת איתה בשל המשך האספקה תחת המחירון הישן. זאת, במיוחד כשחנויות פרטיות, מכולות, מינימרקטים ורשתות קטנות מהוות כ־46% מהשוק, ולהן המחירים כבר עלו.

על רקע זה גובר החשש שבחברות פועלים בניסיון ליצור סדק בחומת הקמעונאים, באמצעות הגעה להבנות עם אחד מהם שיסכים לאשר את המחירון החדש כנגד תמיכה עמוקה במבצעי הוזלות למותגים. במקרה כזה, הקמעונאי לא יחשוף שאישר את המחירון החדש, אלא יטען כי הוא קונה במחירון החדש אך סופג את ההתייקרות ולא מגלגל אותה לצרכן. זאת למרות שהרווחיות הקמעונאית לא מאפשרת זאת ועלולה להוביל את הרשת להפסד.

רמי לוי שופרסל יוניליוור מאבק צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד