כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
המועצת אישרה

קשיים בדרך למינויו של יצחק גולדקנופף לשר השיכון | פרסום ראשון

בהתייעצות עם האדמו"ר מגור החליט יצחק גולדקנופף לדרוש לעצמו את תיק השיכון, אלא שמינויו לתיק הנחשק לא הולך להיות פשוט כ"כ כיוון שנתניהו מסתייג מלתת את התיק למפלגה סקטוריאלית. במועצה החסידית עלתה אמש השאלה על מינוי נציג חסידי לשר - והאדמו"רים אישרו

קשיים בדרך למינויו של יצחק גולדקנופף לשר השיכון | פרסום ראשון
יצחק גודלקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרישתו של יצחק גולדקנופף להתמנות לשר השיכון כפי הוראת האדמו"ר מגור נסללה אמש (ראשון), במועצת החסידים, אך נתקלת בקשיים דווקא מול הליכוד שבוחנים האם להשאיר את התפקיד בידם.

בפגישה אמש בין יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו דנו בדרישתו של הראשון להתמנות לתפקיד שר השיכון, דרישה שהגיעה לבקשת האדמו"ר מגור, שכזכור הורה לחבר הכנסת לשעבר יערב ליצמן בקדנציה הקודמת לקחת את משרד השיכון במקום משרד הבריאות.

פותחים במו״מ: זה הצוות של 'יהדות התורה' שינהל את השיחות

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נתניהו הסתייג מדרישת גולדקנופף. נתניהו אמר כי מאחר והבעיות בדיור הן משבר כלל מגזרי ועולמי, הוא רוצה לקחת את הנושא ברצינות והחשש הוא שאם ימונה שר חרדי שמייצג מפלגה סקטוריאלית, יינתן הרושם כי יפתרו רק את הנושא החרדי.

יצחק גולדקנופף בפגישתו אמש עם נתניהו

נתניהו הציע למנות סגן שר חרדי במשרד השיכון, שהוא יהיה זה שיקבל את הסמכויות מהשר החילוני וירכז את משבר הדיור הקשה בציבור החרדי. לפי הערכות נתניהו בוחן להשאיר את התיק בידי הליכוד כדי להביא תוכנית כללית, אך אם גולדקנופף יתעקש הוא יקבל את התפקיד.

גולדנקופף ,שמתמנה לראשונה לתפקיד שר ולא כיהן בתפקיד ממשלתי קודם, מיהר להרגיע את נתניהו ואמר לו: "ניהלתי 20 שנה את רשת הגנים לא רק החרדים, עבדו תחתי 12,000 עובדים. יש לי את הניסיון לנהל משרד עבור כלל האוכלוסיות".

בתוך כך, בדיון מועצת גדולי התורה אמש עלתה שאלת מינוי נציג 'אגודת ישראל' לשר, כשנזכיר כי לאורך ההיסטוריה התנגדו חברי המועצת למנויי שרים, ורק לאחרונה קיבל השר לשעבר יעקב ליצמן את האישור להתמנות לשר נוכח הבעיות החוקיות למנותו לסגן שר במעמד וסמכויות שר, בשל כתבי האישום האוסרים על נתניהו לכהן כשר.

בדיון אמש ציין האדמו"ר מצאנז את הוראת נשיא המועצת הליטאית רה"י הגר"ג אדלשטיין שנציגי 'דגל התורה' לא ימונו לתפקידי שרים. האדמו"ר שאל האם החלטת המועצת לחברי 'אגודת ישראל' שניתן להתמנות לשרים בעינה עומדת.

הדיון עלה לשולחן ובסופו הכריעו האדמו"רים חברי המועצת כי אמנם הם נגד מינויי שרים, אך מאחר והבעיה החוקית לכהן כסגן שר במעמד שר עדיין קיימת, יוכל גולדנקופף להתמנות לשר גם בממשלה הבאה.

יצחק גולדקנופף משרד השיכון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד