ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
שיא מאז 2008

הגיע לפיק? ארה"ב העלתה את הריבית ל-4%

הבנק המרכזי האמריקאי - ה'פד', העלה בפעם הרביעית ברציפות העלאה של 75 נקודות בסיס בשיעור הריבית. בכך שיעור הריבית הגיע ל-4%  | מדובר השיעור הגבוה ביותר מאז טרום המשבר הפיננסי העולמי ב-2008 | ע"פ הערכות כלכלנים ה'פד' ימעיט מעתה את שיעור עליית הריבית

הגיע לפיק? ארה"ב העלתה את הריבית ל-4%
אילוסטרציה צילום: unsplash

הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, הקפיץ את הריבית ב-0.75% (75 נקודות בסיס) ל-4%, רמתה הגבוהה ביותר של הריבית בארה"ב מאז ינואר 2008. הבנק אותת על אפשרות לשינוי בצעדים המוניטריים שהוא נוקט כדי להילחם באינפלציה.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', בתום ישיבה בת יומיים, החליטה ועדת השוק הפתוח של הבנק (FOMC), שמוביל היו"ר ג'רום פאוול, על העלאה חדה נוספת של הריבית, במטרה לבלום את האינפלציה הגואה.

להחלטה של הערב, שתאמה את ציפיות השוק, קדמו שלוש העלאות של 0.75% ולפניהן עוד שתי העלאות - הראשונה של 0.25% והשנייה של 0.5%. מדובר ברצף ההעלאות האגרסיבי ביותר של הבנק מאז שנות השמונים המוקדמות, בתקופה שגם בה זינקה האינפלציה בדומה לתקופה הנוכחית.

בהודעה שהתלוותה להחלטה כתבו בכירי הפד שהבנק ימשיך בהעלאות הריבית עד שהמדיניות תהיה "מגבילה מספיק כדי לחזור לאינפלציה של 2% לאורך זמן" והדגישו שהוועדה "קשובה מאד לסיכוני האינפלציה". לצד זאת, בפעם הראשונה כתבו בפד שיבחנו האם הקצב המהיר של העלאות הריבית יוצר פגיעה בכלכלה.

הבנק רמז על שינוי מדיניות קרוב, כשציין בהודעתו כי "יביא בחשבון את ההשפעה המצטברת של מדיניות ההידוק המוניטרי, את הזמן שלוקח למדיניות המוניטרית להשפיע על הפעילות הכלכלית והאינפלציה, וכמו כן התפתחויות כלכליות ופיננסיות".

עוד דווח ב'כלכליסט' כי כלכלנים מעריכים כי ייתכן שדברים אלה של הבנק המרכזי מצביעים על כך שכבר בדצמבר הוא יעלה את הריבית ב-0.5% "בלבד".

הבנק הפדרלי ריבית ארה"ב העלאת ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}