ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מחזור צרות

אב הכלה שתכנן לממן את הוצאות החתונה מ... איסוף בקבוקים

קרן 'יתומי חשון' כוללת בחובה מקרים מצערים מאוד, שמתבטאים בין היתר גם בקושי כלכלי נורא ואיום • מדובר ביתומים ויתומות מכל העדות והזרמים, שזקוקים לעזרה דחופה ובסיסית כדי לממן את ההוצאות המינימליות ביותר של החתונה • מרן הגר"ש גלאי התרגש מהמקרים והבטיח להזכיר כל שם בפרטות בתפילה שיתפלל עבור התורמים בערב ראש חודש כסלו • "יזכו בקרוב לשמחה בביתם

אב הכלה שתכנן לממן את הוצאות החתונה מ... איסוף בקבוקים
בקבוקים בסל מחזור צילום: Nati Shohat/Flash90

מאז שריקי זוכרת את עצמה, המצב הכלכלי שלהם לא היה משופר... היא תמיד לבשה בגדים שאמא קיבלה עבורה מאנשים טובים. לא פעם היה זה בגד ש'ירשה' מבת השכנים הגדולה ממנה בשנה.
היא התביישה מאוד, אבל החיים חזקים מהכל. "לובשים מה שיש", אמרה אמא, ובצדק רב.

תרמו עכשיו ל-63 היתומים הנשיאים בחודש חשון>>>

בשעות הערב אבא תמיד נעדר. כשהיתה קטנה אמרו לה שהוא הולך ללמוד בבית הכנסת, והיא האמינה. אבל כשגדלה קצת וראתה שבכל פעם הוא חוזר כשכיסיו מלאים במטבעות קטנים של עשר אגורות וחצאי שקלים, היא כבר הבינה...

כשגדלה עוד קצת, כבר יצא לה לראותו אותו בעבודה, כשהשתתפה בחתונה של אחות של חברה, ומבעד למחיצה ראתה את אביה עובר בין השולחנות ופושט יד לצדקה.

הבושה היתה נוראה, הכאב היה גדול. אבל היא מבינה את הכורח. אבא שלה הוא אדם מאוד ייחודי. הוא לא יכול לעבוד בעבודות רגילות. יש לו כמה וכמה ליקויים שלא מאפשרים לו לעשות זאת, ואנחנו לא נפרט אותם, מפני כבודם.

אמא שלה היתה תמיד התמכת והמבינה. עזרה להם להתמודד עם ההשלכות של האבא הייחודי שלהם. אבל לפני שנים אחדות נגזרה הגזרה, והאם נלקחה מהם בחטף.

בתקופה האחרונה, היא כבר לא יכולה לשאת את הבושה... ה'לימוד' של שעות הערב התפתח. עכשיו אבא שלה מסתובב בשעות היום ברחובות, ואוסף בקבוקים ריקים ופחיות משומשות, כדי למחזר אותם בתמורה לכמה שקלים.

עכשיו היא עומדת להתחתן ולהקים בית משלה. אבא שלה הבטיח לה שהוא יאסוף בקבוקים במרץ גדול יותר כדי לסייע בהוצאות החתונה, אבל היא התחננה אליו שלא יעשה זאת. הוא לא כל כך הבין למה זה מפריע לה, אבל כיבד את בקשתה.

בימים אלו היא צפויה להתחתן בסייעתא דשמיא. והחששות של אביה התבררו כנכונים. אכן אין לה מאיפה לשלם על השמלה, היא לא יודעת איך תוכל לשלם למאפרת. עדיין לא קנתה כיסוי ראש כי לא היו לה האמצעים הנדרשים, היא כבר ארזה לעצמה כמה מגבות משומשות ומצעים בלויים, כנדוניה, כי אין לה מהיכן לממן רכישה של נדוניה בסיסית ביותר.

תרמו עכשיו ל63 היתומים הנשיאים בחודש חשון

ריקי, היא רק אחת מתוך 63 היתומים והיתומות שמתחתנים בחודש חשוון, וזקוקים לסיוע כלכלי דחוף. מקרי רווחה מזעזעים במיוחד כלולים במספר היבש הזה.

גדולי הרבנים בדורנו מבקשים מכל יהודי לתרום סכום של עשרה שקלים בלבד ליתום, כדי לשמח את בניו של הקב"ה ולקיים מצוות 'הכנסת כלה' בהידור רב.

מרן עמוד התפילה של הדור, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי גם הבטיח בחתימת ידו, שבערב ראש חודש כסלו הוא יתפלל על כל התורמים ויזכיר כל שם בפרטות לפני בורא עולם, ובזכות העזרה והסיוע ליתומים, יזכו התורמים מידה כנגד מידה שיהיו בעזרת ה' שמחות בקרוב בבתיהם.

תרמו עכשיו ל-63 היתומים הנשיאים בחודש חשון>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד