ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
משבר כלכלי עולמי

הריבית שוב תעלה: האינפלציה באירופה חוצה את ה-10%

האינפלציה בגוש היורו שוב שוברת שיאים כאשר היא עמדה בחודש אוקטובר על 10.7%, הצפי עמד על 10.3%. מדד הליבה (ללא מזון או אנרגיה) עלה ב-5% | התמ"ג באיחוד עלה ב-0.2% ברבעון השלישי של השנה והסימנים על מיתון כלכלי קשה שיפקוד את אירופה

הריבית שוב תעלה: האינפלציה באירופה חוצה את ה-10%
אילוסטרציה צילום: pexels

האינפלציה בגוש היורו ממשיכה לעלות ומגיעה לשיעור שיא של 10.7% באוקטובר (ל-12 החודשים האחרונים), כך לפי הערכה ראשונית של הלשכה הסטטיסטית של האיחוד האירופי. בספטמבר עמד שיעור האינפלציה על 9.9%.

לפי הנתונים, הצמיחה הן בגוש האירו והן בכל מדינות האיחוד האירופי ממשיכה להאט, ועמדה על 0.2% ברבעון השלישי. הנתון העגום של 0.2% צמיחה הוא הפתעה לטובה, לאחר שהשווקים חזו צמיחה של 0.1%. מצב זה מצביע על המצב הקשה בגוש האירו.

שבדיה ואיטליה הראו את נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר, 0.7% ו-0.5%, בהתאמה. בתחתית הטבלה נמצאת לטביה, שסבלה מהצטמקות של 1.7%. גם בלגיה ואוסטריה סבלו מצמיחה שלילית של 0.1%.

ביום חמישי אישרו בבנק האירופי המרכזי כי מתוכננות העלאות ריבית נוספות בחודשים הקרובים, וזאת בניסיון לבלום את עליות המחירים. לפי הצהרה שפרסמו בבנק ההערכה היא כי "שיעורי הריבית ימשיכו לעלות, וזאת כדי להבטיח הירידה המבוקרת של האינפלציה ליעד 2%".

בבנק העלו בשבוע שעבר את הריבית ב-75 נקודות הבסיס, זו הפעם השנייה ברציפות. נשיאת הבנק כריסטין לגארד אף הודתה כי הסבירות למיתון בגוש היורו התחזקה.

האיחוד האירופאי העלאת הריבית אינפלציה גבוהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}