ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מחלצים גופות

מעל 100 הרוגים באסון השיטפונות בפיליפינים

מניין ההרוגים באסון השיטפונות בפיליפינים ממשיך לעלות ככל שעובדי הסיוע מחלצים גופות נוספות לאחר סערה. הנשיא פרדיננד מרקוס ג'וניור, יטוס מעל אזורים הרוסים לאחר שסערה הטרופית שטפה את המדינה בסוף השבוע

מעל 100 הרוגים באסון השיטפונות בפיליפינים
ההצפות בפיליפינים צילום: צילום מסך

לאחר הסערה הגדולה בפיליפינים שהביאה למותם של רבים, כוחות החילוץ ממשיכים להוציא גופות נוספות באזורים מוכי שיטפונות בפיליפינים, והעלו את מניין ההרוגים מהסערה הטרופית 'נאלגה' ל-100 לפחות.

יותר ממחצית ההרוגים הם כתוצאה מסדרה של שיטפונות ומפולות שהרסו כפרים באי הדרומי מינדנאו בסוף השבוע, כך מסרה מחלקת האסונות של המדינה. באזור בנגסמורו נספרו 53 מקרי מוות, כאשר 22 בני אדם עדיין נעדרים.

"העברנו את הפעילות שלנו מחיפוש והצלה למבצע חילוץ כי סיכויי ההישרדות לאחר יומיים כמעט אפסיים", אמר נגיב סינרימבו, ראש ההגנה האזרחית של בנגסמורו. ברחבי המדינה דווחו כ-63 בני אדם נעדרים, עוד ש-69 בני אדם נפצעו, כך מסרה הסוכנות.

אלה ששרדו את הסופה המשיכו לנקות את בתיהם הספוגים והמלאים בבוץ לאחר שסופת 'נאלגה' תקפה בסוף שבוע שבו חוגגים אירוע לאומי, כאשר מיליוני פיליפינים מסתובבים ברחבי המדינה כדי לעלות לקברים של יקיריהם.

הסופה, שהשתוללה חמש פעמים, הטביעה כפרים, הרסה יבול וניתקה את החשמל באזורים רבים, עם נזק לתשתית המוערך במיליונים.

נשיא הפיליפינים, פרדיננד מרקוס, שהביע זעזוע ממספר ההרוגים מהסופה, אמור לערוך ביקור אווירי בכפרים השקועים במים במחוז קאוויטה, ליד הבירה מנילה, כדי לבדוק את המצב.

הצפות פיליפינים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד