ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
שעת חירום

בחירה לדורות: להיות או לחדול / שניאור ובר

גם אם יש מי שאינם מרוצים מהתנהלות הנציגים החרדים בכנסת, וגם במידה וישנן טענות כבדות משקל כלפיהם, בבחירות הללו אין שום מקום לסגירת חשבונות. בשעת חירום זו, נשכח לרגע מהביקורת המוצדקת | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר בטור מיוחד שפורסם בעיתון לקראת הבחירות

בחירה לדורות: להיות או לחדול / שניאור ובר
בנט, לפיד וגנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגענו לרגע האמת. אחרי למעלה משנה של רדיפה בלתי פוסקת בידי ממשלה רעה ומנוכרת לאידישקייט ולשומרי הגחלת בישראל, הגיע הזמן שלנו להרים את הראש ולעצור את החרפה. זו העת לגייס את כל הכוחות והמשאבים למען ניצחונה של היהדות החרדית. ובסייעתא דשמיא יש לנו את האפשרות להשיג ניצחון.

כל אחד מאיתנו חווה על בשרו - במידה כזו או אחרת - את פגיעתה הרעה של הממשלה ושריה בכל דבר שבקדושה. נוכחנו לראות בעיניים כלות כיצד בכל צעד ושעל הם נעצו טלפיים וזרעו הרס וחורבן. כולנו נחשפנו לבוז העמוק שרוחשים כלפינו וכלפי מנהיגנו, מי שניווטו את ספינת המדינה במשך יותר משנה, אחרי שנטלו את מושכות השלטון בעורמה ובכחש.

הספיקה לנו טעימה קלה, אם כי מרה והגונה, של שנת אופוזיציה עגומה, שבה חיינו היו תלויים ונתונים בידי מי ששואף להשליך את כולנו במריצה למזבלה ואף מצהיר על כוונותיו מעל כל במה. מי שממרומי מעמדו כשר האוצר של מדינת ישראל, לא פספס הזדמנות להשפיל ולרמוס אותנו באין מפריע.

בחסדי שמים, גזירות רבות שביקשו להנחית עלינו נגדעו מבעוד מועד ולא יצאו אל הפועל. אולם הכוונה הברורה שלהם היתה ועודנה להוסיף בהתעמרות המרושעת כלפי הציבור החרדי ובד בבד, למחוק כל סממן יהודי מהפרהסיה של המדינה. להשכיחם תורתך באופן הכי נורא. אילולא נאלצו להתפזר לכל עבר, מי יודע להיכן היו מגיעים.

אטימות מקוממת

לא היתה זו מזימה חשאית שנרקמה במחשכים. להיפך: שרי הממשלה, מליברמן ועד קריב, בשיתוף פעולה מלא עם כהנא והנדל, הצהירו על כך בריש גלי ופעלו ללא לאות לשם השגת מטרה זו. הם לא בחלו באמצעים בדרכם לשנות את אופייה של המדינה ולעקור את קדשי ישראל. בגאווה ובשחצנות הם פגעו בציפור הנפש היהודי. בלי למצמץ ובלי להסתתר. ברוך השם שלא עלתה בידם.

בתקופת הממשלה הנוכחית, הציבור החרדי זכה ליחס מחפיר ולאפליה מקוממת גם בזכויות הבסיסיות המגיעות לו. בשעה ש-53 מיליארד שקלים חולקו בנדיבות לערבים, כספים שבסבירות גבוהה הגיעו לידיהם של מרצחים נתעבים, בני משפחותיהם ותומכיהם, בזמן שתקציבי עתק הוקצו עבור חתולי הרחוב ולמטרות זניחות ומגוחכות, המשפחה החרדית נאלצה לסבול מנחת זרועו של שר האוצר המנוכר ולהתמודד עם גזירות זדוניות, חסרי כל היגיון.

בהנאה מופגנת הם השיתו עלינו מיסים מיותרים, מכווני מטרה אחת: לשבש את חייהם של האזרחים החרדים בישראל. להתעמר בהם. לשנות את אורחות חייהם בהתאם לתפיסת עולמם המעוותת. הם התחילו בקטן. בזוטי זוטות. דווקא באמצעות דברים פעוטים לכאורה, הם ביקשו להנחית מכה אחר מכה. השפלה אחר השפלה. הם עשו זאת ביהירות ובהתרסה אין קץ. התנהלותם התאפיינה בזחיחות שמזכירה תקופות אפלות.

אכזריותה של הממשלה לא ידעה גבולות. יצר הנקמנות לא ידע שובע. בקרב השרים למיניהם, בער הצורך להכביד על המשפחה החרדית שגם כך כורעת תחת הנטל ולהערים עליה קשיים נוספים. הם פעלו ממניעים אפלים.

לשרים הללו חשוב היה לגרום לחרדים לסבול עוד קצת. למה? ככה. כי אפשר. לא היה מי שיעצור בעד האטימות המשוועת. בסביבתם לא נמצא מי שירים תמרור אדום וימחה על העוול הנורא שמתבצע כלפי אוכלוסייה ענייה ואומללה, על לא עוול בכפם.

שלא תטעו, הם לא משיתים סתם גזירות. מאחורי כל הטלת מס עומדת משנה סדורה. הם מנופפים בערכים ליברליים ומסתתרים מאחורי אידיאלים של שמירה על איכות הסביבה ודאגה לבריאותם של האזרחים. אלו שאחראים על זיהום הסביבה (תרתי משמע) הנורא ביותר, באים לחנך את הציבור שהכי מסתפק במועט כיצד להתנהל בביתו ומורים לו באילו כלים עליו להשתמש.

משמים קיבלנו הזדמנות פז לשים קץ לחילול השם שמתרחש כאן מאז כינונה של הממשלה שהכריזה מלחמה בהשם ובתורתו. ניתנה בידינו האפשרות לעצור את החרפה שהובילו כאן ראשי ממשלה ושרים מנותקים. למרות שנראה היה כי הממשלה תאריך ימים ותוכל - חלילה וחס - להמשיך להסב נזקים חמורים, מהם בלתי הפיכים, לצביונה היהודי של המדינה, ולהציק לציבור החרדי על ימין ועל שמאל ברגל גסה, יד ההשגחה הובילה למפלתה בטרם עת.

שאננות מסוכנת

אלא שלמרבה הכאב והאירוניה, עדיין ישנם כאלה שמפגינים אדישות וחושבים להישאר בבית ביום הבחירות. בשולי המחנה, יש מי שהתעטפו בשאננות מסוכנת. כאילו לא היה די בשרשרת הגזירות שהושתו עלינו, ברפורמת הכשרות, גזירת המעונות, רפורמת התחבורה הציבורית והניסיון הנואל להפעילה בשבת קודש, ההכרה המסוכנת ברפורמים ובקונסרבטיביים, הפטרונות, ההתנשאות והזלזול בציבור החרדי.

היום כבר ברור: במידה וחלילה השמאל ימשיך לאחוז בהגה השלטון, השרים וחברי הכנסת מטעמו לא יהססו לדרוס כל דבר. הם לא יחשבו פעמיים כשירמסו אותנו עד עפר ולא יעשו חשבון לאף אחד כשיבקשו לשלוח יד בסטטוס קוו. שומרי הסף לא יעמדו בדרכם כשהם יבצעו את הבטחות הבחירות האיומות שלהם ויהפכו את פניה של המדינה לבלי הכר.

גם אם יש מי שאינם מרוצים מהתנהלות הנציגים החרדים בכנסת, וגם במידה וישנן טענות כבדות משקל כלפיהם, בבחירות הללו אין שום מקום לסגירת חשבונות. בשעת חירום זו, נניח לכל החשבונות, נשכח לרגע מהביקורת המוצדקת, ונתמקד במה שחשוב: להשתחרר מעולה של ממשלת הזדון. על כף המאזניים מונח עתידה היהודי של המדינה בכל המובנים, כמו גם המשך קיומו של הציבור החרדי שהולך בדרך ישראל סבא.

כוחות אדירים ניצבים נגדנו ומשקיעים מאמצים כבירים בכדי למנוע הקמת ממשלה בידי גוש הימין והחרדים. התקשורת כולה מגויסת בשביל להפריע להצלחת הגוש האמוני ולפגוע בסיכוייו להרכיב קואליציה. ביטוי לכך אפשר למצוא בכל פלטפורמה תקשורתית בישראל בימים האחרונים. במקביל, הון עתק נשפך במטרה לעודד הצבעה במגזר הערבי, וזאת על מנת לחסום את האפשרות שלציבור החרדי, ולשומרי התורה והמצוות באשר הם, תהיה איזושהי אחיזה בשלטון.

הבחירות האלה הן על להיות - או חלילה וחס לחדול. בבחירות הללו נקבע במו ידינו אם הממשלה הרעה תמשיך לשלוט כאן ולהמיט חורבן רוחני וגשמי על כולנו, או שנזכה לברך עליה ברוך שפטרנו. במצב הנוכחי, לא מתנהל קרב נקודתי על נושאים השנויים במחלוקת ציבורית בין שומרי תורה ומצוות לאלו שאינם. זוהי מערכה כוללת על שאריות סממני היהדות שנותרו במדינה. זהו מאבק על הזכות לשמור תורה ומצוות בישראל.

זו ללא ספק שעת חירום אמיתית. לאף אחד אין את הפריבילגיה להשתמט מהמערכה הגורלית הזו. אין מי שיכול לעשות דין לעצמו ולחמוק מהמשימה הנחוצה שהוטלה עלינו ברגעים הקריטיים הללו. על כולנו מוטלת האחריות והחובה להפוך עולמות בכדי לסיים אחת ולתמיד את השלטון של מבקשי רעתנו, אשר מאיימים לעקור תורה מישראל וחותרים לרמוס אותנו בדרך. והקדוש ברוך הוא יהיה בעזרנו.

בחירות לכנסת ה-25 שניאור ובר מרכז העניינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד