י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
75 שנה להקמת הישיבה

היסטוריה בסלבודקה: אלפי בוגרי הישיבה התכנסו למעמד שלא ישכח

75 שנה לאחר שהוקמה בגבעת הישיבה בבני ברק, התכנסו אלפי בוגרי הישיבה באולמי אווניו בקרית שדה התעופה למעמד אדיר של כבוד התורה. במרכז המעמד: נאומי ראשי הישיבה מרנן הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש. וגם: המצגת ההיסטורית שלא הותירה עין יבשה

היסטוריה בסלבודקה: אלפי בוגרי הישיבה התכנסו למעמד שלא ישכח
המעמד בסלבודקה צילום: יעקב נחומי, אלחנן קוטלר ואריאל אוחנה

את האירוע הזה בוגרי ישיבת סלבודקה לא ישכחו לעולם: אלפי בוגרי הישיבה הוזמנו למעמד 'לדורותם' בו התכנסו כמעט שמונה עשורים של תלמידים לאולם אחד בכדי להקל על המשא הכבד המונח על כתפי ראש הישיבה  הגרמ"ה הירש.

היה זה מחזה לא נתפס לראות את בוגרי הישיבה המכהנים כראשי ישיבות וגדולי תורה יושבים כמו כולם בשולחנות המהודרים של אולמי 'אבניו' ונותנים את כבוד התורה לראשי הישיבה שמוסרים את נפשם להצלחת הישיבה.

כך ניתן היה לראות בין השולחנות את ראש ישיבת קול תורה וחבר מועצת גדולי התורה הגרמ"י שלזינגר, עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין, הדיין הגר"י סילמן, ועוד מאות ראשי ישיבות, תלמידי חכמים ויושבי על מדין שהגיעו כמו שאר הבוגרים לחלוק כבוד לתורה וללומדיה ולהעלות על נס את הימים בהם עלו והתגדלו בינות לעמודים של בית המדרש המפואר בסלבודקה.

הערב נערך כאמור באולמי 'אבניו' אותו מילאו למעלה מאלפיים בוגרים. במרכז המעמד נשמעו דבריהם של ראשי הישיבה: הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש והגר"ש זקס שאף סיים את הש"ס לעילוי נשמת אמו שבימים הקרובים ימלאו שנה לפטירתה. את דבר המעמד נשא הגרי"מ שטרנבוך ר"מ בישיבת מיר.

על במת הכבוד ישבו מלבד ראשי הישיבה גם הגר"י פוזן והגר"י גנס כשכל שאר הבוגרים מכל המחזורים יושבים עם חבריהם לספסל הלימודים בשנות הישיבה.

המעמד האדיר של ישיבת סלבודקה

ראשי הישיבה דיברו בהתרגשות אדירה על המעמד הכביר ועל כך שהם זוכים לראות את האחדות של תלמידי הישיבה וביקשו מהציבור הקדוש להירתם ולהקל על העול הגדול המונח על כתפי ראש הישיבה שמכתת את רגליו בגולה להחזקת הישיבה.

לאחר מכן, הוקרנה מצגת היסטורית על ימי הישיבה מייסודה ועד ימינו אנו, בליווי קטעי שירה מרגשים במהלכם הזילו רבים מהבוגרים דמעות של התרגשות וזיכרון.

בתום המעמד, חתמו אלפי הבוגרים, שרובם ככולם אברכים המשתכרים בדוחק ומתמודדים עם יוקר המחיה, על הוראות קבע למען החזקת הישיבה, וניגשו אחד אחרי השני לקבל את ברכת ראשי הישיבה שבירכו כל בוגר בחום רב ובהתרגשות מרובה.

"זה אירוע שקורה פעם ב-75 שנה", אמרו הבוגרים. "אין ספק שזכינו לגדול בחממה של תורה לאורם של גדולי תורה והיה זה מחזה מרגש לפגוש אחד את השני אחרי עשרות שנים".

הוועדה המכינה סיכמה בסיפוק את ההצלחה הגדולה שבשינוע אלפי האנשים אל המקום, הכנת כל הצרכים בצורה הטובה ביותר והכל בדרך סלבודקאית צנועה המשקפת את ערכי הישיבה הקדושה.

צפו בגלריה

 

ישיבת סלבודקה הרב משה הלל הירש הרב דב לנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}