י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
זה אחוז ההצבעה המסתמן

מי המתאים לראשות הממשלה? לפיד מצמצם פער

שני סקרים שאלו מי המועמד המתאים לראשות הממשלה ובכן נתניהו עדיין מוביל אולם הפער מול לפיד מצטמצם | וגם, מה יהיה אחוז ההצבעה במגזר היהודי לעומת הערבי

מי המתאים לראשות הממשלה? לפיד מצמצם פער
ספירת קולות צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לצד סקר המנדטים שפורסם אמש ב'חדשות 12', נשאלו משתתפי הסקר מיהו המועמד המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה הבאה? 45% השיבו כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הכי מתאים, לעומת ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד ש-33% מהמשיבים הביעו תמיכה בהמשך שלטונו.

כאשר הוצב נתניהו מול שר הביטחון בני גנץ, הלה השיג התאמה נמוכה משל לפיד: 26% לעומת נתניהו עם 45% תמיכה.

גם בסקר ערוץ 'עכשיו 14' נשאלו המצביעים מי המתאים ביותר לדעתם לכהן בתפקיד ראש הממשלה: 50% ענו כי בנימין נתניהו, 37% ענו יאיר לפיד ו-13% השיבו כי מדובר בבני גנץ.

עוד עלה מסקר 'חדשות 12' כי מבין כלל משתתפי המדגם 69% אמרו כי הם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות. בין המגזרים עדיין קיים פער גדול בין אחוז המצביעים - במגזר היהודי 72% אמרו כי יגיעו לקלפי לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע, לעומת 46% בלבד מהמשיבים מהמגזר הערבי שהצהירו כי יצאו להצביע - עלייה קלה ב-2% מהסקר האחרון.

בימים שנותרו ינסה ראש הממשלה יאיר לפיד לעורר את השטח במגזר הערבי, כאשר היום הוא צפוי למפגש עם ראש עיריית נצרת עלי סלאם וראשי רשויות מהחברה הערבית. בהמשך ייפגש עם השייח מוואפק טריף וההנהגה הדתית של העדה הדרוזית, ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות, בג'וליס.

סקר דעת קהל בחירות לכנסת ה-25 ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}