כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
ביקוש רב לתוצרת

איראן מתגאה במכירת נשק, אך מכחישה שסיפקה מל"טים לרוסיה

איראן מכחישה כי סיפקה את מל"טי הקמיקזה הקטלניים לרוסיה, אך מתגאה במכירת נשק בעולם. איראן טוענת כי יש ביקוש רב לתוצרת שלה, וכי כולם "פשוט מקנאים, לא רוצים שנגדל כדי לכבוש שווקים"

איראן מתגאה במכירת נשק, אך מכחישה שסיפקה מל"טים לרוסיה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

נשיא איראן אברהים ראיסי התפאר במכירת נשק בעולם, גם לאחר שמשרד החוץ האיראני גינה את הקריאות לחקור את "מל"טי הקמיקאזה" האיראניים שחוללו הרס באוקראינה. ראיסי אמר כי מדינות רבות רוצים נשק מתוצרת איראן כאשר השתתף בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בחודש שעבר.

"אנשים ניגשו אליי וביקשו שנמכור להם מוצרים צבאיים", אמר בנאום בשבת. "למה אנחנו? שאלתי אותם, יש כל כך הרבה מדינות אחרות, הם אמרו כי שלנו טוב יותר".

על רקע הדברים הללו משרד החוץ של איראן כינה "שקרים וחסרי בסיס" את הדיווחים לפיהם איראן מכרה 1,000 מל"טים מתוצרת איראן לרוסיה לשימוש התקפות הרסניות על אזרחים ותשתיות באוקראינה.

דובר משרד החוץ, נאסר כנעני, אמר כי המשטר "דחה ומגנה בתוקף" את הקריאה לחקור את מכירת המל"טים, הקריאה הגיעה על ידי צרפת, גרמניה ובריטניה. "ממשלת הרפובליקה האסלאמית של איראן, תגן על האינטרס הלאומי שלה ותבטיח את זכויות העם האיראני האציל, היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב לכל פעולה חסרת אחריות", אמר כנעני.

מל"טי התקיפה האימתניים של איראן מסוג שאהד 136, מצוידים בחומרי נפץ שיכולים לרחף בשקט מעל מטרה לפני שהם משמידים אותה, ואז המל"ט מתפוצץ, הם נראו בתדירות הולכת וגוברת בערים המופגזות של אוקראינה, כולל זפוריז'יה, קייב ואודסה.

הסכת המל"טים של איראן-רוסיה מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שאישרה את הסכם הגרעין עם איראן ב-2015, כך אמרו שליחים משלוש מדינות באירופה. אבל הנשיא ראיסי אמר כי "הם פשוט מקנאים, הם לא רוצים שנגדל כדי לכבוש שווקים, תנו לאויב לכעוס ולמות מכעס" אמר.

איראן מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}