כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
היוותה דוגמה

אשתו של הנשיא ​​הייתה מוכנה למות במהלך משבר הטילים

שומר הראש לשעבר של אשתו של הנשיא קנדי האמריקאי, מספר על תקופת עבודתו באבטחת אשתו של הנשיא קנדי ומציין כי הגברת הראשונה היוותה דוגמה ולא הסכימה להסתתר כשחששו ממתקפה גרעינית של בריה"מ. שומר הראש מציין את ייסוריו בכך שלא הצליח להציל את הנשיא ג'ון קנדי ​​כאשר נרצח

אשתו של הנשיא ​​הייתה מוכנה למות במהלך משבר הטילים
קלינט היל צילום: טוויטר

ג'קי קנדי ​​הייתה מוכנה למות במהלך הימים המתוחים של משבר הטילים בקובה ב-1962, כך נחשף בספר חדש של שומר הראש של הגברת הראשונה לשעבר של השירות החשאי. כשהציעו להחביא את קנדי ​​וילדיה, ג'ון וקרוליין, במהלך העימות הגרעיני בין ברית המועצות לארה"ב, קנדי ​​סירבה.

במקום זאת, הגברת הראשונה אמרה "אקח את ג'ון וקרוליין ואלך כמו חיילים אמיצים ואתמודד עם אותו גורל של כל אמריקאי אחר", כתב קלינט היל, בן 90, בציוץ לציון יום השנה השישים השבוע למשבר, משבר שהביא את העולם על סף מלחמה גרעינית.

היל, שעבד כסוכן שירות חשאי עבור חמישה נשיאים, מספר את הסיפור הזה ועוד סיפורים מעניינים בספר הזיכרונות החדש שלו, "המסעות שלי עם גברת קנדי", שפורסמו לאחרונה במגזין 'פיפל'. היל, שכתב ספרים נוספים על תקופתו בבית הלבן, מציין את ייסוריו בכך שלא הצליח להציל את הנשיא ג'ון קנדי ​​כאשר נרצח ב-22 בנובמבר 1963 בדאלאס.

"אשמה וייסורים אכלו אותי", כתב היל, שהיה אז בן 31. "כל מה שיכולתי לחשוב עליו זה דאלאס. רצתי הכי מהר שיכולתי, זרועי הגיעה לאחיזת היד על תא המטען, אבל זה היה כאילו הרגליים שלי היו בחול טובעני. גברת קנדי ​​מטפסת מהמושב האחורי, עיניה מבוהלות מסתכלות אבל לא רואות אותי כאילו לא הייתי שם".

ג'ון קנדי ארה''ב מלחמה גרעינית רוסיה סוכן חשאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד