כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
חוששים ממעצרים

איראן פרסמה אזהרת מסע לאוקראינה: "הסלמה חמורה"

המשטר האיראני פרסם לקראת סוף השבוע אזהרת מסע לאזרחי הרפובליקה האסלאמית של איראן, בה הם נקראים שלא לבקר באוקראינה אלא אם הם חייבים לעשות זאת בגלל צורך דחוף מאוד. אוקראינה ומדינות המערב מאשימות את איראן באספקת מל"טים מתאבדים לרוסיה

איראן פרסמה אזהרת מסע לאוקראינה: "הסלמה חמורה"
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

המשטר האיראני קורא לאיראנים שנמצאים באוקראינה ולא חייבים להישאר בה, להשתדל ולצאת ממנה בהקדם. זאת, בעקבות "ההסלמה הצבאית החמורה באוקראינה". ההודעה פורסמה שעות אחרי שהבית הלבן אישר באופן רשמי כי ידוע לו שיועצים איראנים נמצאים בחצי האי קרים, שם הם מדריכים את צבא רוסיה כיצד להשתמש בצורה מיטבית במל"טי הקמיקאזה "שאהד 136" אוקראינה ומדינות המערב מאשימות את איראן באספקת המל"טים המתאבדים לרוסיה.

מצד אחד לועג נשיא אוקראינה זלנסקי לרוסיה שכדי לרשום הישגים צבאיים מינימליים היא נאלצת לרכוש נשק פשוט וזול ממדינה כמו איראן, בזמן שרוסיה מגדירה את עצמה כמעצמה וכיצרנית נשק גדולה במיוחד. מנגד, העובדה שהמל"טים האיראנים אכן הצליחו לפגוע בתשתיות אזרחיות באוקראינה, מעוררת דאגה וגם זעם כלפי איראן.

נראה כי האיראנים חוששים בעיקר מפני מעצרים של אזרחים איראנים באוקראינה, לצורכי חקירה, בחשד שהם משמשים כמרגלים, ואולי גם לצורכי מיקוח מול המשטר שממשיך לספק לרוסיה נשק מתוצרתו.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד