י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביקורת על ביטול ההכרה

ר"מ אוסטרליה: "יכולנו לנהל את זה טוב יותר מול ישראל"

ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי ניתן היה להתנהל באופן טוב יותר מול ישראל בכל הנוגע להחלטה לבטל את ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. ביקורת נשמעה בתוך אוסטרליה: "ראש הממשלה אלבנזה צריך להרים את הטלפון ולהתקשר להתנצל בפני ראש ממשלת ישראל לפיד", אמר סנאטור בכיר

ר"מ אוסטרליה: "יכולנו לנהל את זה טוב יותר מול ישראל"
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

ההחלטה של ממשלת אוסטרליה לחזור בה מההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל ממשיכה לגרום למבוכה דיפלומטית מצד שתי המדינות כאשר ביקורת נשמעה גם בתוך אוסטרליה נגד המהלך. "ראש הממשלה אנתוני אלבנזה צריך להרים את הטלפון ולהתקשר להתנצל בפני ראש ממשלת ישראל לפיד", אמר הסנאטור הבכיר סיימון ברמינגהאם לרשת 'סקיי ניוז' באוסטרליה.

ברמינגהאם אמר כי "כעת הוא עומד למבחן אם הוא ירים את הטלפון ויתנצל על הדרך המביכה שבה זה נעשה. לכל הפחות עליו להתנצל על כך שממשלתו כשלה לפעול באופן הדיפלומטי הבסיסי ביותר בכך שלא יצרה קשר עם ישראל לפני ההודעה". בתוך כך, ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אולבינז אמר כי ניתן היה להתנהל באופן טוב יותר מול ישראל בפרשת ביטול ההכרה האוסטרלית בירושלים כבירת ישראל, אך חזר על עמדת ממשלתו כי מעמדה של ירושלים יוסדר במשא ומתן בין הישראלים לפלשתינים. "היינו צריכים לנהל את זה טוב יותר, תמיד אפשר לעשות דברים באופן טוב יותר, אבל האמת היא שהיינו מאוד ברורים לגבי עמדתנו מההתחלה.

מפלגת הלייבור הבהירה לפני שנים כי היא מתנגדת להחלטת ושל ראש הממשלה הקודם ,סקוט מוריסון, להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל", אמר ראש הממשלה האוסטרלי בראיון לרשת הרדיו 'איי. בי.סי'.

במקביל, באוסטרליה מציינים כי שמברך יותר מכל על ההחלטה לבטל את ההכרה בירושלים הוא ארגון הטרור חמאס. "זמן קצר לאחר ההודעה של שרת החוץ פניוונג, חמאס בירכו על הצעד באמצעות הודעה רשמית", נכתב. "ארגון חמאס מוכר כארגון טרור על ידי החוק הפלילי באוסטרליה".

שרת החוץ האוסטרלית הביעה ביקורת על ההחלטה של ממשלת מוריסון להכיר במערב ירושלים כבירת ישראל לפני ארבע שנים. "אני מצרה על כך שהחלטתו של מר מוריסון לשחק בפוליטיקה הביאה לשינוי בעמדתה של אוסטרליה ולמצוקה שהשינויים הללו גרמו לאנשים רבים בקהילה האוסטרלית, שאכפת להם מאוד מהנושא הזה", אמרה וונג. היא אישרה מחדש את עמדת המדינה "הישנה והמסורתית", לפיה יש לפתור את מעמדה של ירושלים במסגרת משא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים, והוסיפה כי "לא נתמוך בגישה שתערער את הסיכוי הזה".

אוסטרליה שגרירות ראש ממשלת אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}