כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"רק עוזר לחבר"

מצעד התירוצים למס הכנסה: כך הגיבו בעלי העסקים לביקורת הפתע

מוכר התפילין שלא רשם מקדמה, הרצף שרק עזר לחבר, והקבלן שאכן הודה כי לא רשם את ההכנסה אך ציין כי לא הספיק לעשות זאת | ממצאי הביקורת של רשות המסים באזור חדרה גילו שורה של העלמות מס

מצעד התירוצים למס הכנסה: כך הגיבו בעלי העסקים לביקורת הפתע
מס הכנסה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

עובדי רשות המסים ערכו לאחרונה ביקורת פתע בעסקים בבנימינה, כפר קרע, ג'יסר א-זרקא וחדרה. מטרת הביקורת הייתה לבדוק את רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום תקבולים והחוק לצמצום השימוש במזומן.

בסך הכול נערכו 21 ביקורות ובמהלכן נתגלו 6 מקרים של אי רישום הכנסות ועוד שני מקרים של אי ניהול ספרים. כמו כן נערכו 14 ביקורות של החוק לצמום השימוש במזומן ולא נמצאה כל הפרה.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לאתר בניה וערכו ביקורת ספרים לקבלן שעבד בו. מהביקורת עלה כי הקבלן קיבל תשלום של כ-30 אלף ₪ שלא נרשם בספרי העסק. הקבלן הודה כי לא רשם את ההכנסה וציין כי לא הספיק לעשות זאת.

במקרה אחר הגיעו המבקרים לחנות לממכר תשמישי קדושה, לבדוק האם קניית הביקורת שערכו בה לפני מספר ימים נרשמה בספרי העסק. במהלך הבדיקה נכנסה לחנות לקוחה וביקשה לאסוף תפילין שהזמינה ועליהן שילמה מקדמה בסך 500 ₪. מבדיקת הספרים עלה כי גם קניית הביקורת וגם המקדמה לא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק טען כי אין לו הסבר לאי הרישום וציין כי "העסקה לרכישת התפילין לא נסגרה".

במקרה נוסף הגיעו המבקרים לאתר בנייה שבו נערכו עבודות ריצוף. גם הלקוח שהזמין את העבודה נמצא במקום וכאשר תושאל על ידי המבקרים סיפר כי שילם לרצף 1,000 ₪. מבדיקה שנערכה על הכי לרצף אין בכלל תיק במס הכנסה. כאשר נשאל על כך השיב הרצף כי הוא "רק עוזר לחבר". 

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס.

 

 

ביקורת מס הכנסה מס הכנסה רשות המסים עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד