כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"עוקבים אחר מעורבות איראן"

גנץ לשגרירי האיחוד האירופי: "לא נספק נשק לאוקראינה"

שר הביטחון גנץ לשגרירי האיחוד האירופי: "המדיניות כלפי אוקראינה לא תשתנה – נמשיך לתמוך בה ולעמוד לצד המערב, לא נספק נשק; העברנו לאוקראינה הצעה להעביר לנו מידע שיאפשר לנו לפתח עבורם מערכות התראה אזרחיות שיצילו חיי אדם"

גנץ לשגרירי האיחוד האירופי: "לא נספק נשק לאוקראינה"
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (רביעי) עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל, בהובלת שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב בקריה בתל אביב, והתייחס בין היתר לביקורת על ישראל שאינה מסייעת צבאית לאוקראינה. הוא הבהיר כי מדינת ישראל לא תעביר נשק למערכה באוקראינה.

"ישראל מנהלת מדיניות של תמיכה באוקראינה על ידי תמיכה הומניטארית, ואספקה של מערכות מצילות חיים וציוד הגנתי", אמר גנץ. לדבריו, "בימים אלו, אני מתכוון לאשר חבילה נוספת, כפי שעשינו בעבר. עם זאת, אני מבקש להדגיש שישראל לא תעביר מערכות נשק לאוקראינה ממגוון שיקולים אופרטיביים. אנחנו נמשיך לתמוך באוקראינה עם המגבלות שלנו, כפי שעשינו עד כה".

"במסגרת הרחבת הסיוע ואספקת הציוד מציל החיים", ציין גנץ, "פנינו, לאחר שיח עם נציגים מאוקראינה לקבלת נתונים שיאפשרו לנו לסייע בבניית ואספקת מערכת התראה חכמה כפי שיש בישראל מול איומים אוויריים ואחרים. למערכת כזו, יהיו יתרונות הן בהצלת חיי אזרחים והן במיקוד ההתראות והאזעקות לאזורים הרלבנטיים. אנחנו נכונים לשקול כל בקשה, לרבות בנושא הייצוא, בכפוף למדיניות שפירטתי ושידועה גם לשותפינו ולאוקראינים".

שר הביטחון התייחס למעורבות האיראנית הגוברת במלחמת באוקראינה: "אנחנו עוקבים אחר המעורבות של איראן במלחמה באוקראינה ורואים בברור שאיראן מספקת יכולות התקפיות בדמות כטב"מים ויתכן כי תביע נכונות לספק אמצעים מתקדמים נוספים בקרוב. במקביל, האיראנים משקרים באופן שיטתי לגבי מכירת האמל"ח, גם כאשר קיימות עדויות חותכות לכטב"מים איראנים הטסים בשמי אוקראינה".

לדבריו, "המעורבות הזו קורה גם אצל שלוחיה של איראן בעיראק, סוריה, לבנון, תימן ומקומות נוספים והיא הולכת ומתעצמת. אם בנושא הזה איראן משקרת לעולם, אין ספק שהיא תשקר גם בכל הנוגע לפיתוח נשק גרעיני כפי שעשתה בעבר. לכן, עלינו להגדיל את שיתוף הפעולה המודיעיני והמבצעי בין מדינות בקהילה הבינלאומית. לצד זאת, ישראל תמשיך לפתח את יכולותיה העצמאיות".

בנוגע למצב הביטחוני ביהודה ושומרון, אמר: "עיקר המאמץ המבצעי מושקע בצפון השומרון, באזור שכם וג'נין. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פיגועים וניסיונות ירי, ואם הפיגועים לא יעצרו, בכוונתי להרחיב את המאמצים ההתקפיים באזורים האלו. אנחנו נעשה כל מה שנדרש, משום שזוהי חובתנו".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה בני גנץ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד