י"ח תמוז התשפ"ד
24.07.2024
הנגיף אובחן בביוב

זה הנוגדן היעיל: זן פוליו חדש התגלה בערים החרדיות

זן פוליו חדש שהתגלה עמיד בפני חיסון בטיפות, רק חיסון בזריקה מועיל. התפרצות הזן נמצאה גם בניו יורק ובלונדון. משרד הבריאות וקופות החולים ממשיכים בחיסונים ומאתרים ומחסנים ילדים שטרם חוסנו

משאית ביוב
משאית ביוב צילום: המשרד להגנת הסביבה

התפרצות של זן פוליו חדש מסוג 2 זוהתה בשבועות האחרונים בכמה ערים ברחבי הארץ, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. הנגיף אובחן בביוב בירושלים, טבריה, בית שמש ועוד ישובים. הבעיה בזן החדש, היא שהחיסון החי מוחלש בטיפות, לא מגן מפניו. רק החיסון המומת שניתן בזריקה נחשב יעיל.

קטי דור מדווחת ב'כאן חדשות' כי משרד הבריאות אישר את הפרטים ומסר בתגובה כי אכן יש עדות לזן פוליו תרכיבי מסוג 2. כחלק מההתפרצות שהחלה מחוץ לישראל ואובחנה בניו יורק וגם בלונדון. החיסון החי מוחלש שקיים בקופות החולים וניתן בטיפות, אינו יעיל עבורו הזן, אך החיסון המומת שמטרתו להגן על הילד מפני שיתוק, מוכח כיעיל ביותר. 

משרד הבריאות ביחד עם קופות החולים, ממשיכים באופן פעיל לאתר ולחסן ילדים שטרם התחסנו בחיסון המומת על מנת להגן עליהם משיתוק אפשרי. רק לפני שלושה חודשים בחודש יולי האחרון ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה בתדרוך לעיתונאים כי בלימת הפוליו בישראל הצליחה. זאת לאחר שבחודש אפריל שר הבריאות ניצן הורביץ ציין על יציאה למבצע חיסונים נגד נגיף הפוליו. 

ביוב פוליו משרד הבריאות חיסון ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד