שוכרים רכב חשמלי באירופה? אל תעשו את הטעות הזו
שוכרים רכב חשמלי באירופה? בלא מעט מדינות כנראה שתתקשו מאוד לטעון אותו, כך עולה ממחקר שמפרסם ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה | המחקר מתייחס לפריסת עמדות טעינה לרכב חשמלי במדינות האיחוד האירופי
- קובי ברקת
- כ"ב תשרי התשפ"ג
מחקר של ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה בדק את מספר עמדות הטעינה לכל 100 קילומטרים בכל מדינה באיחוד האירופי. המסקנה היא שאם חשבתם לשכור רכב חשמלי באירופה, יש מדינות שבהן כדאי פשוט לוותר על הרעיון.
המחקר שתוצאותיה הובאו ב"כלכליסט", מתייחס לפריסת עמדות טעינה לרכב חשמלי במדינות האיחוד האירופי. הנתונים מציגים את מספר עמדות הטעינה הזמינות לכל 100 קילומטרים וגם את עוצמת הטעינה, כלומר האם ניתן לבצע טעינה מהירה.
לפי נתוני ה-ACEA, יש מדינות שבהן מציאת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא משימה כמעט בלתי אפשרית: בפולין המרחק הממוצע בין עמדות טעינה לרכב חשמלי הוא לא פחות מ-142 קילומטרים. באסטוניה יחלפו 166 קילומטרים של נסיעה בין עמדות טעינה. מי שיבחר ברכב חשמלי ביוון יגלה שהמרחק בין עמדות טעינה הוא 250 קילומטרים, כמו גם בקפריסין. והמדינה שבה פשוט בלתי אפשרי לנסוע במכונית חשמלית? לטביה, שם ניתן למצוא עמדת טעינה לרכב חשמלי מדי 500 קילומטרים. עוד עולה מנתוני ה-ACEA שבממוצע באיחוד האירופי רק עמדה אחת מתוך שבע היא עמדת טעינה מהירה.
אבל בהחלט לא הכול שחור, לפי הניתוח שביצעו עורכי המחקר, יש מדינות שבהן קל מאוד לטעון רכב חשמלי: מי שיטוס בימים אלה להולנד יוכל ליהנות מ-64.3 עמדות טעינה לרכב חשמלי לכל 100 קילומטרים, כלומר עמדת טעינה זמינה כל 1.5 קילומטרים. בלוקסמבורג מדובר בעמדת טעינה זמינה בכל 1.7 קילומטרים ואילו בגרמניה ייהנו מחזיקי רכב חשמלי מעמדת טעינה זמינה בכל 3.8 קילומטרים. גם בפורטוגל המצב טוב עם עמדה בכל 4.1 קילומטרים ואילו בשבדיה ניתן למצוא עמדה בכל 8.2 קילומטרים.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות