כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
צפירת הרגעה

המחסור באפידורל: "אנחנו בטוחים שלא נגיע לשם"

לאחר ההתרעה של איגוד הרופאים המרדימים על מחסור צפוי בערכות אפידורל, קיימו בארגון המיילדות פגישה עם אנשי משרד הבריאות והביעו סיפוק מתוצאותיה. במשרד עדכנו כי עד סוף השנה לא יהיה מחסור, וכי במקביל נעשים מאמצים להביא לישראל חלופות בשבועות הקרובים

המחסור באפידורל: "אנחנו בטוחים שלא נגיע לשם"
מחלקת היולדות במעייני הישועה צילום: דוברות מעייני הישועה

החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית: משרד הבריאות וארגון המיילדות בישראל ערכו הבוקר (חמישי) פגישת עדכון בנושא החשש ממחסור בערכות להרדמה אפידורלית. במהלך הפגישה הסבירו במשרד הבריאות כי הם עושים צעדים משמעותיים לקראת מציאת פתרון חלופי.

בעקבות הפגישה אומרת הבוקר אסנת לוי, ראש ועדת הסברה בארגון המיילדות בישראל: "הייתה פגישה מעולה, קיבלנו מידע מעודכן ותחושה ממשית שמשרד הבריאות פועל באופן פרואקטיבי ולכן חשוב לנו להמשיך ולהעביר מסר מרגיע לנשים ולחדד. כרגע אין מחסור. כל הלידות עם הרדמה אפידורלית מתבצעות כרגיל. אנחנו בטוחות שלא נגיע לשם."

בארגון המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה מזכירים כי: "החשש הוא צפי עתידי בלבד למחסור במלאי בגלל קושי בייצור של הציוד החד פעמי המשמש להולכת חומרי ההרדמה. אין מחסור ולא יהיה מחסור בתרופות עצמן. באשר לציוד, התרשמו בארגון כי משרד הבריאות עושה את כל הנדרש כדי לאתר חלופות נוספות.

ואכן, מסקירה שערך משרד הבריאות בבתי החולים נמצא כי אכן עד סוף השנה לא יהיה מחסור באפידורל. במקביל, יוצר המשרד קשר עם חברות אחרות ויבואנים שונים כדי לספק חלופות שיגיעו בשבועיים הקרובים.

כזכור במכתב ששלחו בשבוע שעבר איגוד הרופאים המרדימים למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש, הביעו הרופאים את חששם כי כבר בחודש הבא, בתי החולים בישראל לא יוכלו להשתמש באפידורל בלידות.

ע"פ הפרסום התרעת הרופאים היא שהחברה האמריקנית "פורטקס", שמייצרת 80% מהערכות בעולם, הודיעה על קשיים בייצור עקב מחסור בחומרי גלם בשל המלחמה באוקראינה.

כאמור, במשרד הבריאות מרגיעים וטוענים שעד סוף השנה לא יהיה מחסור באפידורל וזאת בנוסף לחלופות שתגענה בשבועות הקרובים.

 

 

מחסור אפידורל לידות נשים מיילדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד