כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"מגן שמיים אירופית"

15 מדינות בדרך לרכוש מערכות הגנה ישראליות

באירופה נערכים להסלמה של פוטין ו-15 מדינות מבקשות לבנות יכולות הגנה טובות ומעוניינות לרכוש מישראל מערכות הגנה. החתימה על המסמך המשותף התרחשה בשולי פגישת שרי ההגנה של נאט"ו

15 מדינות בדרך לרכוש מערכות הגנה ישראליות
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

15 חברות נאט"ו החליטו היום (חמישי) לחתום על מכתב כוונות לרכש משותף של מערכות הגנה אווירית במטה בבריסל בבלגיה. המדינות בראשות גרמניה מבקשות להגן על שמי אירופה באמצעות מערכות הגנה אוויריות כמו החץ 3 ופטריוט במסגרת מה שמכונה יוזמת "מגן שמיים אירופי". אחת האפשרויות הנידונות היא שגרמניה תרכוש מישראל את מערכת ההגנה האווירית "חץ 3" שפותח במשותף עם בואינג בארה"ב.

"סה"כ 15 מדינות התכנסו כדי לארגן רכש משותף בתיאום גרמני לגבי ההגנה האווירית האירופית. זה משהו שבו יש לנו פערים", אמרה שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט. המדינות החותמות כוללות את בלגיה, בולגריה, צ'כיה, פינלנד, הונגריה, לטביה, הולנד, נורבגיה, רומניה, סלובקיה וסלובניה, בריטניה, ליטא, רומניה ואסטוניה.

"זה נוגע לפעילות הדדית. זה קשור ליכולת לתאם מחירים בהתאם. וכמובן, מדובר גם ביכולת לתמוך אחד בשני מבחינת תחזוקה", אמר למברכט. "זהו מצב של 'ווין ווין' עבור המדינות המעורבות", הוסיפה. החתימה התרחשה בשולי פגישת שרי ההגנה של נאט"ו. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הכריז על היוזמה באוגוסט, וכינה אותה "רווח ביטחוני לכל אירופה".

בזמנו טען שולץ שהגנה אווירית משולבת תתגלה כמשתלמת יותר לכל מדינה שתרצה להגן על השמים שלה או לבנות מערכות הגנה אוויריות משלה. קנצלר גרמניה אמר שברלין תצטרך להשקיע רבות בהגנה אווירית בשנים הבאות. באירופה הבינו שנדרשים צעדים חדשים כדי למנוע איום מוגבר על היבשת עקב מלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה.

לטענת מומחים גרמנים, גרמניה אינה יכולה להתגונן מפני טילים בליסטיים המשוגרים בגובה רב. נכון לעכשיו, לגרמניה יש 12 משגרי פטריוט. זה לא מספיק כדי לכסות את כל המדינה. מוקדם יותר השבוע העבירה גרמניה את מערכות ההגנה האווירית IRIS-T לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה חץ 3 מערכת יירוט נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד